Gå til innhold

0 - 100 tid på 2.3E

Ranger emnet


Jrnz0r

Anbefalte innlegg

Hvis det er bra prestasjoner på 0-100km/t du er ute etter har du kjøpt feil bil :)

 

Å kun bytte kam gir ikke særlig mye effekt.

 

Les også denne:

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/275402-modifisering-effektokning-2-3e-10v.html

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må tenke på at du har en bil som veier 1400 kg, derfor er 10 sek 0-100 ikke så dårlig. Golf 2 GTI ha rundt det samme ;)

Har 272 kam fra Velox i min 2.3E og fikk 25 hk mer i motor (127 før og 152 etter), en 270-kam vil gi litt mindre toppeffekt, men et sterkere bunndrag en 272.

 

Bremsepapir med original kam og med 272 Veloxkam, målt på hjulene. Gav ca 17 hk og 34 Nm mer på hjulene.

 

A100AARoriginalvs272Veloxkam.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er bra prestasjoner på 0-100km/t du er ute etter har du kjøpt feil bil :)

 

Å kun bytte kam gir ikke særlig mye effekt.

 

Les også denne:

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/275402-modifisering-effektokning-2-3e-10v.html

 

Kjøpte ikke bil kun for prestasjon :) men hadde vert kjekt med litt bedre 0 - 100 tid :) Tenker 8sec eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må tenke på at du har en bil som veier 1400 kg, derfor er 10 sek 0-100 ikke så dårlig. Golf 2 GTI ha rundt det samme ;)

Har 272 kam fra Velox i min 2.3E og fikk 25 hk mer i motor (127 før og 152 etter), en 270-kam vil gi litt mindre toppeffekt, men et sterkere bunndrag en 272.

 

Bremsepapir med original kam og med 272 Veloxkam, målt på hjulene. Gav ca 17 hk og 34 Nm mer på hjulene.

 

A100AARoriginalvs272Veloxkam.jpg

 

Hvor fort kommer du deg opp til 100 i din audi 80 2.3E med en 272 kam då? Før og etter bytte.. Vet det er noe lettere bil, er mulig å sammenligne grovt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke 2.3 i 80en men i 100en. Tider 0-100 har jeg aldri målt da de er totalt uinteressante for meg. Det jeg synes er viktig er bra drag i bunn- og mellomregister, der motoren jobber 99% av tiden mens man kjører. Å måle 0-100 på min 2.3 nå blir av en annen verden enn din da jeg har portet topp, portet og modifisert innsug, datasprut og grenrør rett rundt hjørnet. Men den kjører ifra en S4 C4 2.2 20VT ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig begriper jeg ikke hvorfor dette er så viktig for deg, tiden fra 0-100 altså. Det jeg kan love deg er at bilen vil gå bedre med trimkam og du vil uten tvil merke det, ikke minst når du passerer 2500-3000 omdr.

 

Bare ved å se på momentkurvene over så får du bekreftet at dette gir enorm forskjell.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at eg er så opphengt i 0 - 100 tid er fordi det er det eg har erfaring med fra forige bilen min, den gikk på rett under 8 sec og eg syns det var helt perfekt for meg, det var en bmw e39 528iat. Så det eg egentlig er ute etter er å få audien til å gå som den innen for norske fartsgrenser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår