axman Skrevet November 17, 2012 Rapporter Share Skrevet November 17, 2012 Hei. jeg er ny her på forumet og lurer på om noen kan hjelpe meg litt. var og kjøpte ny bil i går, dette er en 2003 a4 tdi. Problemet er at sentrallås fungerer ikke fra noen av det to nøkklene, selger mente jo at dette var at batteriene i nøkkel måtte byttes. satt i dag i nye batterier i begge nøkler men det er helt dødt. Når jeg bruker nøkkel i døra fungerer sentrallåsen som den skal. Er det noen som har vært borti dette? Håper på hjelp, mvh ole jonny. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 17, 2012 Rapporter Share Skrevet November 17, 2012 Mulig batteriet i bilen har vært frakoblet. Da må nøkkel-fjernkontrollen aktiveres på nytt. Sett nøkkel i tenningslåsen og trykk på lukke og åpne knappen på nøkkelen. (husker ikke om jeg må skru på tenninga) Ta ut nøkkelen og prøv om fjernkontroll virker. Om det virker, gjenta det samme med den andre nøkkelen. Om ikke dette virker på din bil - sjekk i instruksjonsboka om det er en annen beskrivelse. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 17, 2012 Rapporter Share Skrevet November 17, 2012 Er en tråd om dette her også, en annen variant enn det Bwana har skrevet. Prøv Bwana sin først. http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a4-s4-rs4-b5-1994-2001/63228-programere-nokkel-mot-sentrallasen-remote.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axman Skrevet November 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2012 Takker for gode tips, jeg skal prøve dette i morgen da jeg ikke har bilen hjemme i kveld og gi tilbakemelding. batteriet i bilen så ganske nytt ut , så håper dette funker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axman Skrevet November 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2012 Det første forslaget virket så nå funker begge nøkler. takk får gode råd:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinrawr Skrevet Mars 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2013 Noen som har prøvd å ettermontere key-less entry, og som har kommet seg rundt startsperra på noen måte? Originalnøkkelen min inneholder ingen elektronikk annet enn et batteri koblet til en LED. Men med de to nye nøklene mine (som jeg nylig har fått slipt til) får jeg ikke startet bilen fordi startsperra slår inn. Hvordan kommer jeg unna dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mars 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2013 Dra på møller og få dem kodet. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NorwegianSF Skrevet Mars 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2013 Ser din nøkkel sånn ut innvendig? Om du ser på bildet så er chipen under det som ser ut som et deksel på motsatt side av selve lyspæra. Denne er limt fast og det er litt jobb å få den ut uten at du ødelegger hele nøkkelen(dersom du skal ta vare på den). Siter Audi A4 (B5 Full facelift) Stasjonsvogn 1999, 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mars 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2013 btw, noen som vet hvor man skaffer en slik lyspere, bortsett fra dyre møller? Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 12, 2014 Rapporter Share Skrevet August 12, 2014 btw, noen som vet hvor man skaffer en slik lyspere, bortsett fra dyre møller? Skrekkelig sent svar, men du finner de på ebay. Dimensions of bulb: Length: 14.5mm Width at base: 5mm Width of bulb: 4mm Details: 1.5W, 0.09W-A Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MackIce Skrevet September 9, 2014 Rapporter Share Skrevet September 9, 2014 Der er sikkert mannen som kan hjelpe meg, kanskje du vet hvilket batteri det skal være i disse nøklene? Ser din nøkkel sånn ut innvendig? Om du ser på bildet så er chipen under det som ser ut som et deksel på motsatt side av selve lyspæra. Denne er limt fast og det er litt jobb å få den ut uten at du ødelegger hele nøkkelen(dersom du skal ta vare på den). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg