Gå til innhold

Selges unna Golf stv eller Polo sedan?

Ranger emnet


stian90

Anbefalte innlegg

Må selge unna en bil på gårdsplassen da jeg har tre stykker for øyeblikket og har kun behov for to.

Har nå brukt rundt 2 måneder på å bestemme meg for hvilken som kan gå, og har nesten greid å bestemme meg flere ganger men har ikke tatt noe valg da jeg har vært redd for å selge feil bil...

Vi er en familie på 2 voskne og 1 barn, så stasjonvogn er ikke feil men en romslig sedan holder samtidig til de aller fleste formål alikevel.

 

Det står nå mellom å beholde en 2000 VW Polo sedan eller en 2000 VW Golf stv.

 

Poloen:

Poloen er en sedan med facelift interiør samt nyere motor enn de eldre Poloene. Den er importert fra Tyskland i -02 og er tatt veldig godt vare på. Hatt en eier før meg, ingen rust eller noe å usette på, alt fungerer og kun gått 120.000km. Er forøvrig uhyre sjelden kombinasjon dog med sedan og facelift interiør.. El vinduer, speil og AC har den også.

 

Denne kjøpte jeg for 30.000 i sommer og har ingen tvil om jeg burde få igjen omtrendt det samme ved et salg.

 

Golfen

Så har vi Golfen. Den har gått snart 250.000km og har med årene og kilometerne fått litt skavanker rundt om. Siden i våres da jeg kjøpte den har jeg byttet motor, diverse bremser bak, et par låsekasser, en vindusheis, en sensor, en caliper, to håndbrekkwirer, noen dekk og litt til. Føler at det er bra på en stund nå, men jeg vet liksom ikke om dette er det siste som kommer. Bilen er meget behagelig å kjøre, stor plass og pen å se på, men jeg vet ikke om det holder.

 

Denne ga jeg også 30.000 for og har lagt ytterligere 10-15.000 i vedlikeholdskostnader i etterkant, men regner ikke med å få mer enn 20.000 for denne ved salg.

 

Hvilken ville dere valgt? I forhold til komfort og byggekvalitet er det et skritt eller to imellom dem, men samtidig føler jeg at Poloen kanskje vil være det tryggeste og mest økonomiske valget på sikt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra det du skriver så ville jeg beholdt Poloen, uten tvil - dersom den tilfredsstiller kravene til romslighet. På den annen side ville du nok fått en del mer enn 30k for den.

Golfen kan ha lenge igjen, vet dog ikke hvor langt den "nye" motoren har gått. Men med kjørelengde kommer bytte av slitasjedeler - dempere, fjærer, foringer, hjullagre osv. Er slitedeler alt sammen, men enda bedre om man kan unngå bytte med det første ;) Så igjen, er det plass i Poloen så ville jeg beholdt den :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår