Gå til innhold

Motor starter ikke etter motorvask

Ranger emnet


StranD^

Anbefalte innlegg

som toppic sier, er nå golfen død etter den fikk seg en motorvask(med høytrykk,var forsiktig)

 

Etter vasken satt jeg meg inn i bilen, startet på første forsøk, rygget bilen tilbake inn i garasjen, stoppet den på vanligvis, å gikk inn igjen..

 

i dag tidlig når jeg skulle ut å kjøre, vridde jeg om nøkkelen, å det kom ett slags, "POOOFF!"

ok, jeg prøver igjen.. "POOOFF!"

samme skjedde gang nr. 3.

 

tok den andre bilen på jobb, når jeg kom hjem å skulle teste igjen, kommer der kun "vanlig kynne lyd" å bilen vil ikke starte :carwash:

 

har sjekket at det er tørt å fint i fordeleren,plugghettene å ellers rundt om kring..

 

tips taes i mot med store armer!

 

hva var den "poooff" lyden? er det pluggene som gikk?

- Mazda 626

- Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se tørt ut men tipper det er fukt som er problemet. Sjekk grundig plugghetter og fordeler, bruk gjerne trykkluft til å blåse tørt.

Lyden kom sikkert av feiltenning. Du skriver heller ikke hvilken motor du har, er det Monomotronic så er det jo mye elektronikk på spjeldhuset, samt tempsensorer som sikkert er fuktige fortsatt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se tørt ut men tipper det er fukt som er problemet. Sjekk grundig plugghetter og fordeler, bruk gjerne trykkluft til å blåse tørt.

Lyden kom sikkert av feiltenning. Du skriver heller ikke hvilken motor du har, er det Monomotronic så er det jo mye elektronikk på spjeldhuset, samt tempsensorer som sikkert er fuktige fortsatt.

 

Er en 1,8(pink floyd) er med monomotronic..

 

får ta med meg hårføner ut i bilen å blåse på plugghetter å fordeler.. *krysser fingrene*

- Mazda 626

- Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være Coilen som feiler etter fuktighet. Pleier å bli [nesten usynlige] sprekker i disse, og så går gnist til jord når det blir fuktig.

 

Nå du får start igjen, så kan du ta en sprayflaske med vann og sprute litt på fordeler, tennkabler, og coil.

Motoren stopper tvert når du sprayer på dårlige tenningsdeler.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår