StranD^ Skrevet November 12, 2012 Rapporter Share Skrevet November 12, 2012 som toppic sier, er nå golfen død etter den fikk seg en motorvask(med høytrykk,var forsiktig) Etter vasken satt jeg meg inn i bilen, startet på første forsøk, rygget bilen tilbake inn i garasjen, stoppet den på vanligvis, å gikk inn igjen.. i dag tidlig når jeg skulle ut å kjøre, vridde jeg om nøkkelen, å det kom ett slags, "POOOFF!" ok, jeg prøver igjen.. "POOOFF!" samme skjedde gang nr. 3. tok den andre bilen på jobb, når jeg kom hjem å skulle teste igjen, kommer der kun "vanlig kynne lyd" å bilen vil ikke starte :carwash: har sjekket at det er tørt å fint i fordeleren,plugghettene å ellers rundt om kring.. tips taes i mot med store armer! hva var den "poooff" lyden? er det pluggene som gikk? Siter - Mazda 626 - Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 12, 2012 Rapporter Share Skrevet November 12, 2012 Kan se tørt ut men tipper det er fukt som er problemet. Sjekk grundig plugghetter og fordeler, bruk gjerne trykkluft til å blåse tørt. Lyden kom sikkert av feiltenning. Du skriver heller ikke hvilken motor du har, er det Monomotronic så er det jo mye elektronikk på spjeldhuset, samt tempsensorer som sikkert er fuktige fortsatt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StranD^ Skrevet November 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2012 Kan se tørt ut men tipper det er fukt som er problemet. Sjekk grundig plugghetter og fordeler, bruk gjerne trykkluft til å blåse tørt.Lyden kom sikkert av feiltenning. Du skriver heller ikke hvilken motor du har, er det Monomotronic så er det jo mye elektronikk på spjeldhuset, samt tempsensorer som sikkert er fuktige fortsatt. Er en 1,8(pink floyd) er med monomotronic.. får ta med meg hårføner ut i bilen å blåse på plugghetter å fordeler.. *krysser fingrene* Siter - Mazda 626 - Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet November 12, 2012 Rapporter Share Skrevet November 12, 2012 (endret) Dra heller på biltema og kjøp luft på boks :) så får du litt trykk på lufta :P Endret November 12, 2012 av Thoka85 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StranD^ Skrevet November 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2012 Fikk såvidt start,før den døde ut igjen,MEN jeg er happy for det ikke var noe alvorlig.. Nå er eneste problemet at den er tom for batteri,å jeg har ikke startkabler før i morgen.. Siter - Mazda 626 - Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 12, 2012 Rapporter Share Skrevet November 12, 2012 Det kan godt være Coilen som feiler etter fuktighet. Pleier å bli [nesten usynlige] sprekker i disse, og så går gnist til jord når det blir fuktig. Nå du får start igjen, så kan du ta en sprayflaske med vann og sprute litt på fordeler, tennkabler, og coil. Motoren stopper tvert når du sprayer på dårlige tenningsdeler. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StranD^ Skrevet November 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2012 va nok ikke coilen, men forgasseren som virkelig har fått seg en smell.. var blåst av hele pakningen.. får bare brette opp armene å skru mere i morgen :) blir siste gang jeg tar motorvask med høytrykk hvertfall :P Siter - Mazda 626 - Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 13, 2012 Rapporter Share Skrevet November 13, 2012 Altså gummifoten mellom innsug og spjeldhus. Får de på Biltema, da av elendig kvalitet... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StranD^ Skrevet November 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2012 [ATTACH]34857[/ATTACH] slik så den ut :) Siter - Mazda 626 - Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet November 14, 2012 Rapporter Share Skrevet November 14, 2012 Jeg vil tro det var på tide å bytte den uansett :P Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StranD^ Skrevet November 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2012 Det var nok bare ett tidsspørsmål før den gikk ja, men nå er ny handlet inn, må bare få ungene i seng før jeg kan gå ut å skru ;) Siter - Mazda 626 - Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StranD^ Skrevet November 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2012 Da var den byttet,men neeeeida... Nå er bensinpumpa gåen.. :/ får ordne ny i morgen,å satse på at det ikke er mere som skal gå .. Siter - Mazda 626 - Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 15, 2012 Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 Hvordan kom du frem til dette? Har du målt om det kommer spenning til pumpa? Sjekket at bensinpumperelé legger inn når tenning skrues på? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StranD^ Skrevet November 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 Sikringen til pumpa var gåen,satt inn en ny,å den går med en gang det "kynnes", kommer da selfølgelig ikke bensin i slangene.. Antar at det er pumpa..? Siter - Mazda 626 - Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 15, 2012 Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 Kople ifra pluggen på pumpa og prøv igjen mens du måler spenning i pluggen, bare for å utelukke kortslutning på ledninger. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg