Taad Skrevet November 3, 2012 Rapporter Share Skrevet November 3, 2012 Hei! Har startproblemer med min 2006 A4 1,9 tdi. =( Problemet startet fredag morgen. Fikk startet bilen, men fikk den ikke opp på turtallet. Klarte ikke få den over 12-1300 omdreininger. Stod bare å harket. Måtte låne en annen bil for å komme meg på jobb. Når jeg kom hjem igjen på kvelden, så skulle jeg teste med en feilkodeleser. Startet da bilen igjen, men så døde den ut etter 1-2 sekunder og dette har den gjort siden. Har prøvd maaange ganger. Feilkodeleseren finner heller ingen feilkoder. Har di siste dagene også merket at jeg har klart å kvele motoren når jeg skulle kjøre igang. Har liksom måtte gasse litt ekstra enn det jeg pleier. Jeg har ikke registrert noen meldinger i dash. Noen som har noen tips om hva det kan være? På forhånd, takk. =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet November 3, 2012 Rapporter Share Skrevet November 3, 2012 Tett dieselfilter..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 3, 2012 Rapporter Share Skrevet November 3, 2012 Høres ikke ut som den får noe diesel, kan være defekt pumpe i tanken eller dårlig dieselfilter Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 3, 2012 Rapporter Share Skrevet November 3, 2012 At den starter for så å dø ut etter 1-2 sekunder høres ut som startsperreproblemer (immobilizer). At den ikke vil opp i turtall høres ut som allerede nevnt over, mangel på diesel. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taad Skrevet November 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2012 Takk for tips. Har nå prøvd å bytte dieselfilter. Prøvde også reservenøkkelen, men ingen forskjell. :( Starter, så stopper igjen etter ca to sekunder. Får heller ikke løfta turtallet no serlig på di to sekundene. Hører en summelyd baki der ett par sek når jeg skrur på tenninga, så regner med det er pumpa... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 6, 2012 Rapporter Share Skrevet November 6, 2012 Lyser ingen motorlampe i sammenheng med at du prøver å starte den? Ville fått lest ut feilkoder. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taad Skrevet November 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2012 Lyser ingen motorlampe nei. Har prøvd å lese ut feilkoder (med den dyreste, "pro" modellen fra biltema), men finner ingen. Motorlampa lyser når jeg slår på tenninga, men det skal den vel gjøre, om jeg ikke husker helt feil? Forsvinner ihvertfall igjen når motoren går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taad Skrevet November 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2012 Da var endelig bilen igang igjen. Etter en tur på Møller, så viste det seg at det var EGR ventilen som var potte tett... Så nå går'n som ei "kule" igjen! :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg