Gå til innhold

Biltema XenonKit

Ranger emnet


SStrand

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tenkte jeg skulle dele min erfaring med biltema xenonkit, dette tilfelle H1.

 

Settet skal ha en farge som er originalt på biler med xenon altså 4300kelvin..

men for meg syns jeg settet lyser som 3000kelvin. 3000kelvin er omtrent samme farge som halogen.

er ingen hvit skjær i fargen, bare gultskjær.

Installation Guide for HID Conversion Kit | Dash Z Racing Blog

jeg kommer til å levere tilbake settet og kjøpe et annet.

- Mercedes S210 e220 CDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med Biltema's Xenon kit, H4 vel og merke, er at lyset er hvit som bare det.

Er ikke i nærheten av de gamle Halogen pærene. Lyset er jeg meget fornøyd med på det settet.

Verre er det med elektronikken. Høyre lys har en tendens til ikke å tenne.

i 30-40 % av tilfellene jeg starter bilen, så tenner ikke høyre lys. jeg må slå av og på lysene en 4-5 ganger før det tenner.

Har dobbelsjekket det meste, lagt opp 2 stk 6mm² jordinger til to forskjellige jordingspunkt, 6mm² pluss ledning, loddet og krympestrømper, men fortsatt har jeg det problemet. Hadde vel egentlig regnet med det til 6-700kr på biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp heller xenon settet fra troll tuning:

Xenon Kit 35W 6000K

 

Koster ca like mye som på biltema, og både jeg og faren min kan skrive under på at kvaliteten på xenon kittene som troll tuning selger er bra. De er stabile, lyser riktig (kelvin). Og de fyrer opp vær gang selv om lysbryteren står på 0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åkei. er ikke fornøyd. begynte allerede i dag å ikke ville tenne. monterte i går. har de i tåkelysene.

 

Da ville jeg ha prøvd troll tuning sine sett.. Jeg er iallefall strålende fornøyd. Jeg har også prøvd flere sett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit å handle xenonkit i fra andre plasser enn Biltema. Har sett flere med labre resultater etter montering av dette.

 

Ville svingt innom Bilxtra og spurt om de har og eventuelt pris. Forundrer meg ikke et sekund om du får de til en bedre pris en hoss Biltema.

Endret av Hansien

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøper china vare jeg, 150-250kr per sett inkl frakt å moms :) Tenner som bare det og pærene har holdt..

 

Samme merkene som blir solgt for 1500-2000kr på andre plasser eks. Mekonomen :)

 

edit: Men trolltuning hadde greie priser ja :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt x antall kina varer selv nå. Alt havnet i søpla. Dårlig lys, mange forskjellige farger på lyset. Ustabilt. Og til slutt sto lyset å vibrerte (hoppet frem og tilbake). Er derfor jeg valgte litt dyrere sett nå, og som sagt. Angrer ikke. Dobbel pris, ja. Men også dobbelt så bra (Iallefall mot de ebay dritten jeg har klart å få tak i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ca. 8-10 ulike kvalitetsnivåer på xenonkit fra Kina. Dette er kun et fåtal klare over. Billig pris = billige komponenter = problemer. Få av oss skulle f. eks kjøpe vinterdekk kun etter laveste pris ettersom de fleste av oss vet at dekkets egenskaper ofte reflekterer seg i prisen. Gummi er ikke gummi, og xenonkit er ikke xenonkit.

Xenonkungen.com

We Light You!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt verr forskjellige kvalitets nivåer, men har prøvd deres Xenon kit også. Siden jeg jobba på mekonomen så prøvde jeg deres kit, uten å virke negativ så merket jeg fint lite forskjell.. Både ballaster og pærer virket likt.

 

Kan godt være at jeg har vært skam heldig med mitt.. Å igjen: DET VAR INGENTING NEGATIV MOT XENONKUNGEN ;)

 

Biltema sine har jeg ikke prøvd, men kjøper ikke no på biltema uten verktøy å harry ting til bilen :P Kona liker å gå kikke på kjøkkenting osv. Men ellers så handler vi ikke bruksdeler der... ;)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår