Gå til innhold

Shortcar

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Shortcar

  • Bursdag 08/01/1980

Contact Methods

  • Bosted
    bergen

Shortcar's Achievements

  1. Hei. Det er samme uansett hvilken posisjon den står i. Regner med "strømuniten" fra biltema kun trenger ett lite strømsignal for å slå seg på.
  2. Vurderer å bytte ut den "trege" kassebilen min i en OPC Zafira varebil. Det som er spørsmålet mitt er om noen har erfaringer med motor tuning av denne motoren (Z 20 LEH "241Hk")? Er noen år siden jeg har vært på tuning fronten, og har en del å ta igjen, hva enn gjelder brukbare chip leverandører, seriøse tuning firmaer osv. Den tekniske biten har jeg stort sett kontroll på. Målet er ikke 300Hk+ og flat lommebok, men tett opp til hva drivverk, bremser og den biten orginalt har design for å overleve. Andre erfaringer utover motor/tuning av denne bilen tas også imot med begeistring :)
  3. Uansett hva som blir skrevet her, så tror jeg ikke du kommer til å bli noe klokere. Tror heller du skal gå til innkjøp av nyttige bøker. Finnes mange gode bøker for "nybegynnere" om generell motor beskrivelse og ikke minst elektronikk
  4. Min erfaring med Biltema's Xenon kit, H4 vel og merke, er at lyset er hvit som bare det. Er ikke i nærheten av de gamle Halogen pærene. Lyset er jeg meget fornøyd med på det settet. Verre er det med elektronikken. Høyre lys har en tendens til ikke å tenne. i 30-40 % av tilfellene jeg starter bilen, så tenner ikke høyre lys. jeg må slå av og på lysene en 4-5 ganger før det tenner. Har dobbelsjekket det meste, lagt opp 2 stk 6mm² jordinger til to forskjellige jordingspunkt, 6mm² pluss ledning, loddet og krympestrømper, men fortsatt har jeg det problemet. Hadde vel egentlig regnet med det til 6-700kr på biltema.
  5. Enkelte dump ventiler kan føre til fusking/jaging, men stort sett kun på tomgang. Årsaken er at mange "billig" ventiler ikke har fine nok passninger og/el uten O-rings tettning. Med andre ord, så suger motoren "falsk" luft, og begynner å jage på tomgang.
  6. Hei. Ja du sier noe der. jeg får se om det virker når jeg kommer hjem fra jobb. jeg har bare ett bremselys (LED strip med 30 dioder) Blinklysreleet virket helt fint på led lyset da jeg prøvde med kun 1 krets uten bremselysbryter...
  7. Takker for svar :) Jo, det vil sikkert funke. var inne på samme tanken igår å bruke to relê. Kom frem til at jeg kobler opp ett blinkrele og ett vanlig rele. Kjører så minus krets på brytersiden av det vanlige releet istedenfor pluss. innslaget på releet kobler jeg pluss og minus som vanlig, men styrestrømmen kommer fra blinklysreleet, slik at hovedreleet slår inn og ut i takt med blinkreleet :) [ATTACH]28653[/ATTACH]
  8. Hei. Holder på med siste innspurt på min løpsbil før årskontroll. Det jeg lurer på omhandler regnlyset som er påkrevd på bilen. Dette lyset skal på vått føre slås på med en bryter å blink (som ett blinklys) kontinuerlig, samtidig som det skal lyse konstant ved bremsing. Hadde vært helt suverent å brukt ett blinklysrele, men problemet er at bremselysbryteren jorder ved bremsing. med andre ord, når du bremser, da får bremselyset jord. (pluss+ er på kontinuerlig tilkoblet bremselyset, så det hele virker omtrent som oljelyset i dashbordet pr. dags dato) Blinklysreleet kutter/blinker pluss+ kretsen, og da ser ikke jeg noe måte å koble opp dette i paralell med bremselysbryteren slik at det har begge funksjoner om en annen. Er det noen som vet om ett rele tilsvarende ett blinklys rele, som istedenfor å kutte pluss+ kretsen, kutter minus- kretsen? Evt har en fiks ide på hvordan dette kan kobles? Har prøvd på blinklysreleet jeg har å koble det omvendt, da jeg mener at det er ett fett hvilken vei + & - kommer inn på likestrøm, men uten hell.....
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår