Jump to content

Skifte lyspære på speedometer

Rate this topic

golfvgti
 Share

Recommended Posts

Er det noen som kan fortelle meg hva jeg må demontere for å klare å skifte lyspære på speedometeret på en H-1 2002 modell?

Selve innsatsen med speedometer, turteller, motortemperatur, tankvolum++ er bare festet med to skruer opp i dashbordet. Men den løsner ikke ved å skru ut de skruene.. Jeg regner jo med at jeg ikke trenger å fjerne hele dashbordet, så hvis noen vet hvordan dette gjøres blir jeg veldig glad for svar!! :)

H-1 er en grei bil...

Tidligere biler:

Citroën, Ford, Hyundai, Isuzu,

Opel, Suzuki, Toyota, Volvo, VW

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Jan Erik97
      Har ein 2012 D max som har gått 160000km, uten forvarsel forsvinner bak lys, kjøre lys og mindre lys til tall på gir, lys rundt ac brytere men instrumentpanelet får svært høy lys styrke.
      Byttet ett rele men varte 2-3 måneder før det begynnte på ny, relet er i orden bytter mellom to stk som  nødløsning men hadde vert fint å fått ett svar på hva som egentlig er greia
      Noen som har en ide? 
    • By krler
      Har en Citroen Jumpy 2012 modell hvor den digitale kilometertelleren har blitt defekt. Når jeg starter bilen og bilen er kald viser kun halve sifferne. Altså øverste del av sifferne lyser ikke. De starter først å lyse når bilen har stått litt og blitt varm. Er det noen her som har vært borti dette før og muligens vet hva det kan være? En dårlig kobling eller noen pærer som kan skiftes?  Har sjekket opp nytt instrument (hele instrumentet med speedometer bensinmåler osv), men er kjipt å skifte dette når jeg ikke vet om det kommer til å utgjøre en forskjell.
    • By CRL
      Hei, jeg har en volkswagen touran 2006 manual. Jeg har problemer med at når jeg har parkert bilen å slukket den, kommer langlys/fjernlys på. Jeg låser bilen å den lyser forsatt. Lysene går av og på. Jeg har cruise kontroll på bilen men den fungerer ikke. Noen som vet hva det kan være? Eller hvor jeg ska begynne å feil søke? Takk for svar :-D
    • By tombre
      Hei dere.  Samboer har en forester 2009 der varsellampe for høyderegulering av hovedlys har begynt å lyse.  Noen ganger blir varsellampe borte, altså kommer og går, mem som oftest lyser den.  Er det automatisk høyderegulator på hver frontlykt?   Mistenker dårlig kontakt i og med at den ikke lyser hele tiden.  Ikke lett å vite hvilken side feil er på.  Er dette noe et verksted kan finne ut av ved diagnose?   Noen som har innspill?  
    • By Xman
      Hvordan få tilbake lys i diverse brytere? Feks bryter til setevarme, vindusheiser?
  • Populære emner nylig

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy