Gå til innhold

turbo biler

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by CoaSlip

- men så har du endel tonn stål å drasse på også da... Ikke akkurat bygd med tanke på vektfordeling. Kjekt å kunne kjøre fort i svingene også. hehe :D

 

240 er faktisk ikke så veldig tong bil som alle skal ha det til, min har en egenvekt på 1260 kg..

 

for å ta et eksempel veier Mitsubishi eclipse gs turbo 1380 kg

:rolleyes:

 

men 240 originalt sitter pinæmædø som en gyngehest på veien orginalt da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saabene opp til 9.3 ser jo ikkje ut....men etter d skal jeg være med på at dem er fine..ikkje tøffe.....å nokke felger har dei alldri kunnet lage,,9.3aero er rå bil...med etermonterte felger:P

900-9000 serien er driitstygge..men dog smak og behag....er litt mer iøynefallende å se en rå lekker 200sx s13 komme rulende...s14 ser derimot ikke ut......

82 VW golf mk1 GTi (16v)

86 VW golf mk2 GTi16v

www.west-cruising.cjb.net

97 VW Rs Vento-x-

85 VW Jetta GTi-x-

87 DOGDE RAM 250LE Lang utgave.(HINNA)

Ålesund e byen å vw audi e merket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GOLF/TIC

saabene opp til 9.3 ser jo ikkje ut....men etter d skal jeg være med på at dem er fine..ikkje tøffe.....å nokke felger har dei alldri kunnet lage,,9.3aero er rå bil...med etermonterte felger:P

900-9000 serien er driitstygge..men dog smak og behag....er litt mer iøynefallende å se en rå lekker 200sx s13 komme rulende...s14 ser derimot ikke ut......

 

så en golf fra 1980 er penere?jaja..saab 9000 1994model..2.3T..standard alt..kun chippa..benka til 293hk..moro det med en stygg bil som ikke kan kjøre..og så alle vet..kun noen saaber hadde brekk foran..alle andre har det bak..hadde aldri tenkt meg å kjøpe en saab da jeg cruisa rundt i den senka merca mi med alufelger og greier..men da jeg impulsivt kjøpte min nåværende kan jeg bare si at bedre biler i den prisklassen skal du lete lenge etter..sinnsyk digge seter..stille som F i den..stor og digg bil..og kjører fort som faen..

 

"Høsten 1990 kom de første 2,3 liters motorene med turbo. Motoren var den samme med unntak av 2 motroterende balanseaksler, men ny veiv ga lengre slaglengde og dermed større slagvolum. Effekten var helt enorm, det fantes ikke sportsbiler som kunne matche det enorme dreiemomentet på normale turtall. 60-100 km/t på 6,1 sekund i 4. gir ble ikke slått før Ferrari kom med sin F50! Dreiemomentet var hele 323 Nm ved 2000 rpm, effekten 200 hk og ladetrykket 1,0 bar. "

 

finn en cossie som kan dette...i ORIGINAL stand..

 

oddi...ure not alone in the Saabworld...eller no slikt...hoho..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei.. IKKE kjøp Calibra turbo!!

 

Tror du skal lete lenge etter en bil som taper seg mere i pris enn det.. og 4x4 til opel (Vectra og Calibra) er i bestefall helt rævva!

 

 

Se om du får tak i en Integrale, eller kanskje en Sierra Vingebil? Anyway.. Kjøp noe som ikke taper seg så veldig i pris.

 

 

 

BTW: Kunne godt tenke meg å se den som klarer å finne en Lotus-Omega til 100K.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, Opel visste virkelig å lage dårlig drivverk på Calibra og Vecta. Ved selv den minste størrelseforskjell på for- og bakhjul får man spenn i hele drivverket. Pluss for fin vektfordeling, likevel! På det området er gamlequattroen helt motsatt, spiller ingen trille om man har en meters forskjell på alle fire hjulene, det går fint likevel. Enormt trekk for ekstremt ugunstig vektfordeling som gir understyring. En hvilkensomhelst annen bil hadde ikke understyrt nok til at jeg kræsjet.

 

En original Lotus Omega koster vel opp mot 500.000 kroner? Rå bil iallefall, spesielt med litt trim... :D

 

En original Sierra vingebil vil garantert bare øke i verdi, synd inngangsbilletten er så høy (100.000+).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

AHHH saab! :)

 

 

NYDELIGE biler!

 

Kvalitet å driftsikkerhet + et nydelig design å geniale motorer!

elsker saab, klart bilen hadde sikkert vært litt mer skøy med hekktrekk men jeg fortviler ikke! setter helt andre ting mye høyere med en bil en RWD (jo det er artig med det men jeg klarer meg veldig bra uten) :)

 

BTW den aller nyeste saab er jo 4x4 :)

 

 

 

 

 

*host* golf trekker vel på samme hjula som saab? ;) *hark & host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Uten at dette er noe invitasjon til å starte en krig mellom merker her, synes jeg Saab er ufattelig gubbete, sterile og kjedelige biler... De er fine, komfortable og pålitelige, men de har absolutt ingen tiltrekningskraft for meg...

word.gif

 

 

Ontopic: Det finnes bare en eneste bil som er fornuftig å kjøpe; Silvia PS- og KPS13. Denne fås for rett under 100.000 med høyreratt og CA18DET.

Nissan200SX40.jpg

368proshopendoh2.jpg

13370silvia_1992.jpg

5794URAS_Nplus.jpg

5794URAS_type_1.jpg

5794MSportSilvia.jpg

5794Bomex_lip.jpg

3787s13_70.jpg

368silmid.jpg

368niss0025.jpg

368silside2.jpg

0211scc_projsilvia01_zoom.jpg

0211scc_projsilvia03_zoom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår