Gå til innhold

tips: trimming av audi s6 2.2T

Ranger emnet


Anders-Audi-ABT

Anbefalte innlegg

Skal begynne med å sette på 3" innsugs rør / slanger mellom turbo og intercooler, på slangen fra turboen og til intercooleren, så er det en slange som går videre til en ventil eller noe som går inn på slangen fra luftmassemåleren til turboen, noen som veit om man må ha den på om man skal sende 3" fra turboen til intercooler og bytter ut slangen mellom luftmassemåleren og tuboen sånn at hullet som evt blir igjen er borte

 

Eller er dette en viktig del som må være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...
  • 1 month later...

ok takk for svaret Baremats =) blir nok rett rundt 400hk satser jeg på, ikke mer hvertfall ^^ i første omgang ;P

 

men åssen turbo kan jeg bruke som tåler rundt 400hk, som er bare å putte rett på, slangene kan være større er ikke noe problem men helst sånn at vannkjølinga og oljekjølinga passer rett over =)

 

takk for svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren tåler MAKS 400hk, over dette knekker rådene dine ;)

 

Hva rådene tåler kommer mer an på moment, ikke effekt ;) Altså, om man dobler turtallet så tåler rådene 800 hk etter din kalkyle, da om ikke turtallet knekker de ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

034 sine alu-svinghjul bør alle holde seg unna da de er ubrukelige sammen med tenningstrigger mot svinghjul. Kommer du over ~6000 omdr så har du ikke gnist på pluggene mer. S6 svinghjul er dobbeltmasse (AAN), det letteste originale svinghjulet finner du på 3B, er dog enkeltmasse og spacer mellom motor og gir må fjernes. Best er vel SPEC sine lettede alusvinghul men koster noen kroner.

Noen har brukt 7A svinghjul med hell, andre ikke så heldige, hvorfor vet jeg ikke. 7A svinghjul er noe tyngre enn 3B.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av originale er gjerne 3B best, veier mindre enn 7A, men begge er fullt brukende. Andre er dobbeltmasse, duger i massevis, men veier mer. Skal du ha lettet (alu) så gå for SPEC. Som sagt er det nok personer som har hatt problemer med 034 sine lettede svinghjul, ikke meld deg inn i samme rekken.

Som Actros nevner så er det forskjeller ute og går, noen har opplagring på veiva mens andre har opplagring i selve svinghjulet.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår