Golf-Royce Skrevet September 21, 2012 Rapporter Share Skrevet September 21, 2012 Hei! Jeg Har funnet en ganske strøken golf til salgs. Det er en 1.6 fra 87 med 4 trins girkasse. Har dere noen tips på hva jeg skal se etter? Den hadde veldig slakk gass wire.. Og slet med at den hadde høyt turtall når jeg testkjørte den. Noen som vet hva det skyldes? Takk på forhånd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 22, 2012 Rapporter Share Skrevet September 22, 2012 Slakk gasswire? Hva mener du med det? Gasswiren kan justeres ved forgasseren. Høy tomgang når varm kan skyldes defekt voks-element, altså det som skal gi litt gass når motoren er kald. Se bilde under. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf-Royce Skrevet September 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2012 Hei, takk for raskt svar. Hvor kan jeg skaffe et vokselement? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 23, 2012 Rapporter Share Skrevet September 23, 2012 Denne får du hos Møller, har delenummer 026 129 243 C. Før du kjøper så sjekk at den høye tomgangen ikke skyldes andre ting, vokselementet koster noen kroner. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet September 28, 2012 Rapporter Share Skrevet September 28, 2012 God bil, Go for it! Høy tomgang kan også skyldes vacumlekkasje, eller rett og slett at gassvaieren er slakk pga spjeldet henger seg litt opp og derfor ikke går helt tilbake... Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf-Royce Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2012 Hei! Takk for svarene. Jeg kjøpte bilen !! Er sinnsykt fornøyd med den, går som ei kule!(160 lett) Må bytte div slanger samt gasswire(kan ikke strammes noe mere) har RS4 fager som skal på og litt små pirk :) oppretter kanskje en tråd på det hvis jeg får tid.. Hvor skaffer jeg slanger? Vet Biltema har noe men mangler litt og usikker på kvalitet? Takk igjenn :) Den er høy på tomgang på kaldstart men ikke etter jeg har kjørt en 100 meter med den :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Oktober 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2012 jeg har sikkert ikke no med det, men pliiiis ikke sett på rs4 fanger? :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hjelde Skrevet Oktober 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2012 men jagde på tom gang.. men det var bare et så lite problem som falsk luft : ) Siter Volkswagen Golf 2 gti 16v (130hk)--1988mod Kræsjet : (Yamaha Dtx 125ccm 2006 (26hk)--2005modVolkswagen golf 2 gti 16v (130hk)--1987modAudi A4 B5 tdi (150hk)--1995mod Volvo 240 gasser TURBO -- 1985mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf-Royce Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Hva er galt med rs4 ;P foruten om at d kansje er litt harry :D Står uorginalt 90kit på hele bilen med bredere så usikker på om jeg skal beholde det.. Har også en liten baklukespoiler samt lineextra sideskjørt .. Må se hva tiden strekker til :) Hvor er det mest normalt at man har falsk luft problemer? Fant også noe olje i luftfiltre :-/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet Oktober 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Hva er galt med rs4 ;P foruten om at d kansje er litt harry :D 1. Det er ikke fint. 2. De jeg har sett er sprøe og knekker lett (ingen problem om du aldri dulter borti noe eller noen dulter borti deg) De orginale tåler mye pryl... 3. Det er fremdeles ikke fint med rund fanger på en firkanta bil... (selvfølgelig er du fri til å gjøre hva du vil uten å tenke på hva jeg synes, men det er hvertfall min mening...) falskluft kan komme fra mange plasser, men siden din bare er rar på kaldstart gjetter jeg nok på at quattro76 har rett med at det er vokselementet, weber erstatningsgasser er nok ikke dumt å tenke på da, mindre stress med de enn med 2e2'ene... Olje i luftfilter? kan du utdype? skift luftfilter og se om det kommer igen, eller ligger det nede i boksen? Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf-Royce Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2012 (endret) Har sett litt på Weber men er ikke sikker på hvor jeg skal bestille fra :p tips og erfaring? Skal bytte filtre. Når jeg kjøpte den så det ut som gassern hadde spytta opp olje til filtre så d hadde lekt ned på blokka.. Utrolig rart Endret Oktober 4, 2012 av Golf-Royce Skrivefeil<3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet Oktober 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2012 det høres ut som det kan ha en sammenheng med tomgangen... er gassermembranen tett, tror ennå de fører den på biltema... Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caltex Skrevet Oktober 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2012 Hei. Har du funnet ut hva det var eller? :) Har akkurat det samme problemet men min 1.6l også. Den fusker og kødder med en gang jeg starter, og så etter 200meter så jager den som fader på tomgang. Og dette gir seg ikke før tempviser er på 90 grader.. Den kan også begynne å jage om jeg kjører i 70kmh på litt åpent spjeld?? Hvordan ser jeg om vokselementet er ødelagt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf-Royce Skrevet Oktober 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2012 Hei, nei har ikke fått sett på dette ennå.. Men gir lyd ifra meg når jeg vet noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf-Royce Skrevet Oktober 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2012 God bil, Go for it!Høy tomgang kan også skyldes vacumlekkasje, eller rett og slett at gassvaieren er slakk pga spjeldet henger seg litt opp og derfor ikke går helt tilbake... Hei, hvordan ser jeg dette? At spjelet "lever sitt egent liv" selv om gassvaiern er stram? Litt dumt men hvor stram skal vaiern være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg