Dapett1 Skrevet September 19, 2012 Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 Har en 100 quattro Avant 90mod 2,3 NF som ikke vil starte når kald. Første gang jeg vrir på nøkkelen høres alt fint ut men starter ikke helt, også går det bare tregere og tregere og må file i 2 min før den starter, når den da går går den bare på 3-400omdr i 2 min før den går skikkelig, sku tru det var den temp sensorn? Når den er blitt varm er alt i orden men kan miste effekt ved full gass av og til, akkurat som den får "tenningsstopp". Har byttet plugger, ledninger, rotor og lokk. Har også byttet register komplett med tetteringer og pakniger overalt, finner heller ingen falskluft. Noen som har tips? Daniel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dapett1 Skrevet September 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 Jeg har hørt at kaldstartdysa skal funke som et tillegssprut ved full gass og stor belastning, stemmer det? I så fall tenker jeg det kan være den 2-pols tempsensor til ecu siden den "backer av" ved full gass av og til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 19, 2012 Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 Den skal være med ved kald motor ja, ellers så er den vel ikke i drift tror jeg. Ville nok ha skifta tempfølern for motorstyringa ja, om den er feil så vil bilen få altfor lite bensin og dermed veldig tungstarta. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dapett1 Skrevet September 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 Var ikke dyr så har bestilt ny, noen som vet hvordan man måler denne nøyaktig mens jeg venter på ny?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 19, 2012 Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 (endret) Var det likt før registerreim ble byttet? Har du lest ut feilkoder/tatt diagnose? Går bensinpumpa ca 2 sekunder etter at tenningen er satt på? Har du målt om det kommer spenning til kaldstartsdysa når du prøver å starte på kald motor? Er tenningen korrekt, altså statisk 15 grader fØD? Har du målt motstanden i temp-giver til ECU? Problemene kan skyldes falskluft, har du sjekket grundig gummibelgen mellom mengdefordeler og gasspjeldet? Slangene i underkant av gummibelgen til veivhusventilasjon og til ISV (tomgangsventil). Sjekket air shroud-slangen? Sjekket slangene som går inn på gasspjeldet (en til filterboks og en til kullfilterventilen). Sjekket at bryterene på gasspjeldet fungerer, en for ingen gass og en for full gass. Den for full gass fungerer nok ut ifra din beskrivelse. Om alt dette er sjekket og ok så ville jeg målt strømmen til DPR (differensialtrykkregulatoren) når motor er varm og går på tomgang. Motstand i temp-giver til ECU. Er sensoren på bildet under, sitter på vannflensen framme på toppen. Diagnose Måle/justere DPR Endret September 19, 2012 av Quattro73 Feil bildelink Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 19, 2012 Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 Kaldstartsdysa er kun aktiv kort tid etter oppstart, samt hver gang du gir raske gasspådrag. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dapett1 Skrevet September 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 Var sånn før jeg byttet register ja, bensinpumpa går ca 2 sekunder når jeg slår på tenninga ja, har koblet til direktestrøm til kaldstartdysa og da klikker den til, tenninga er rett ja, alt av slanger har jeg gådd gjennom og di ser faktisk meget bra ut. Men det var en periode den ikke ville starte i det hele tatt, hentet da hele bensinmengdefordeleren med alt av sensorer til den fra en Audi 90, etter det startet den men det var da jeg begynte og plages med kaldstart. Men har kjørt ca 600 mil med dette problemet etter jeg byttet den..:P Så jeg tror det er bare en bagatell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 19, 2012 Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 Da gjør du som jeg har beskrevet her --> http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/292702-guide-male-og-justere-differensialtrykkregulatoren-dpr-pa-ke-ke3-jetronic.html#post2908925 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dapett1 Skrevet September 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2012 En ting til, før jeg begynner å justere. Pøser jeg inn litt startgass i innsuget så starter den tvert og går litt, mulignes til startgassen er tadd slutt, akkurat som den får før lite når den er kald. Får kaldstartdysa på denne signal fra startern som på noen andre..?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dapett1 Skrevet September 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2012 Åkey, di to siste dagene har det vært for jævlig, har måtta fådd dradd bilen i gang i gir til den ble varm..:P Etter å ha henta lillingen i barnehagen parkerte jeg hjemme, tok ut temp sensor for ecu og putta i den nye. Når jeg skulle starte var det ikke liv selv med varm motor, og hørte heller ikke pumpa, tok ut pumpa og koblet den på batteriet, den pumpa men vet ikke om det er for lite? Har også målt ledningene bak til pumpa og alt i orden der. Blir IDIOT..!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 25, 2012 Rapporter Share Skrevet September 25, 2012 Er det strøm der, men pumpa ikke går og pumpa ikke går når du prøver den på batteriet så er det vel ikke så mye tvil om at du trenger ei ny pumpe Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.