Gå til innhold

Vurderer Izuzu D-max

Ranger emnet


Rofel

Anbefalte innlegg

Hei. driver nå og vurderer(sikler) på ny bil og har sett endel på den ny Izuzu D-max som er kommet, var i dag hos RSA Nilsen og fikk en kjapp prøvetur i demo bilen, en 4 dørs exclusive med automat kasse.

 

Har lest meg litt opp på tester og slikt men det er jo nesten ikke info å finne om disse bilene. så jeg lurer på om noen her kanskje kunne dele erfaringer med Izuzu, gammel eller ny modell.

 

Hvordan er D-max sammenlignet med feks; Hilux, Navara og L200?

Endret av Rofel

Sjå Torsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har skrudd på isuzu siden det kom til norge. Og kjørt masse. Og må si jeg er MEGET imponert over disse bilene! Skulle jeg hatt meg pickup så hadde jeg lett valgt en isuzu! Det er ikke bare fordi jeg skrur på dette!

 

Men en så bra bil, kvalitetsmessig skal du lete lenger etter. Jeg jobber hos hovedimportøren, og hører stort sett om alt som skjer med disse. Og vil si det er MEGET lite problemer med disse :)

 

Dessuten så vil jeg si den NYE D-maxen er drit tøff :) Og her vil jeg si den har løftet seg ekstremt mye! Både designmessig og intriørmessig! Motoren som er i den nye, som er 2.5 liter (med twinturbo) fungerer også optimalt. Dette er en "gammel" motor fra isuzu som er moderisert til euro5 krav. Så dette skal være en bra å utprøvd motor! Har ikke sånn alt for mye info om denne enda! PGA det ikke per dags dato har vært noe kurs på denne!

 

Men jeg hadde ikke vært redd for å kjøpt isuzu! De er overlegdne på diesel biler. Ser sånn som amarok feks. Automatkasser som havarerer i flertall! Aldri hatt ett eneste problem med automatkassene til isuzu! :)

 

Hvis det er noe annet spesielt du lurer på så kan jeg mest sannsynlig skaffe deg infoen du trenger :)

 

Kjører faktisk en ny isuzu idag :D

BILDE: [ATTACH]33231[/ATTACH]

post-26255-13804854420509_thumb.jpg

Endret av nightking

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar nightking.

 

godt drag i motorn på demobilen, men virket litt treig ut av kryss og rundkjøringer, mulig det var meg siden jeg nesten bare kjører manuelt,

men har vurdert automat, hvordan funker den offroad med automat? skal ikke krysse Amazonas men greit å vite at man kommer seg fram utenfor asfalten.

 

helt enig med interiøret, de hadde tilfeldigvis en eldre modell der som jeg kikket litt på, var vel rundt en 2008, og den kjentes billigere og mer "plastikk" ut en det nye.

 

Ser grom ut i svart :D

Sjå Torsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som viking over her sier. De "løsner" gjerne etter noen kilometer =) De er veldig sterke. Og fungerer utmerket i automat. Etter min mening så er automat MYE bedre enn manuell på d-maxn. Manuell på den bilen blir bare feil! Kjørt masse offroad med automat. Og er sykt imponert over hvor bra den tar seg frem!! Lavserie4wd og krabbegir så kommer denne frem der du vil frem :D

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2008 modell EX cab manuell. Gått 90 000 km nå. Enig med Viking67 om at den "løsner" litt når den er blitt innkjørt. Automat eller manuell er litt smaksak. Jeg har manuell og setter pris på litt mer drag og krefter samt at den går relativt mye billigere, ligger på rundt 0,85 på diverse kjøring. Men automat er sabla behagelig å kjøre med da.

 

Dette er robuste og driftsikkre biler, med god fremkomlighet, mange som skryter Amarok opp i himmelen, du finner nok mer personbilkomfort i en Amarok, men i terrenget parkerer D-max'en, Amaroken så det holder!

 

Min D-max blir brukt relativt hardt. Kjører 50 000 km i året, mye tunge hengere og i tillegg blir den brukt en del utenfor vei. Har på tross av bruken har det knapt vært tull med den, bytta en sensor på dieselpumpa og EGR ventilen. En kollega har kjørt 130 000 km og ikke bytta noe som helst.

 

Både Hilux, D-max og L200 er bra biler. Navara er det bare å styre unna, tøff bil, men mye tull med elektronikk, motor og driverk.

2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen

1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn"

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort

X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si (spesielt i den nye d-maxen) så kan du faktisk sammenligne comforten med personbil. Med da når alle sete er i!! Altså 5 seter. Jeg vil si at d er dårlig lydisolert etter ombygging til varebil. MEN hadde jeg kjøpt sånn bil så hadde jeg tatt meg bryet til å skru ut løse gulvet baki å isolert litt til, så har du personbil følelse i den også :)

 

Det jeg vet om som er gjengangere på isuzu som kan nevnes er: Trykkregulator på dieselpumpe(kommet ny type som løser dette), egr-ventil, beltestrammere. Og turboras har vært litt problem. Men dette er det en løsning på nå. Endelig har fabrikken funnet feilen. D er norske klima som er problemet. Kommer istapper fra utåndinga på toppen å rett inn i turbo. er forresten en innkallingskampanje på dette nå. Og det gjelder ALLE d-max av "gamle" typen :)

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår