Gå til innhold

Blinkende kjølevannslampe + tips ang flekklakkering

Ranger emnet


fmondeo2

Anbefalte innlegg

Har en Passat 96 som jeg skal flekklakkere noen få steder. Har fått orginal lakken fra Møller. Det var både blå pluss klarlakk. Skal klarlakken legges på vått i vått på orginal lakken eller skal den tørke før klarlakken.

En annen ting vannlampa i dasjbordet blinker stort sett. Det er mer enn nok frostvæske. Hvilken bryter/giver er det som fusker. Den som sitter på ekspansjonstanken eller den som sitter på vannslangen som går fra radiatoren inn i blokka. Det siiter en giver der med 4-5 ledninger på. Det er 1.8l bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

testet ved å ta av kontakten på nivåbrytern på kald motor. Ingen endring, begynte nå å blinke med engang motoren gikk både av og på. Da er det trolig giveren på den store vannslangen øverst på midten som går inn i blokka. De er vel merket med forskjellig farge etter det jeg vet. Denne så hvit ut? 4 ledninger til kontakten. Det er en ADZ motor etter det jeg husker. Giveren som sitter i radiatoren styrer vell bare vifta.Eller er alt koblet i serie. Andre givere har jeg ikke funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem med Passat'en min. 2l 2E motor.

Lampa blinka hele tiden, leste av feilminne, feil på G62 føleren. Byttet denne og kontakta og stikkere (masse irr) så slutta lampa å blinke en liten stund.

Omtrent en gang i uka nå begynner lampa å blinke igjen. Når jeg setter en ledning mellom stikkerene i kontakta til sensoren i ekspansjonstanken blir det borte..

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forandring.Blinker etter ca 10 sek. Noen ganger flere minutter. Kobla polene sammen.Temp i instrumentet viser for lite ca 70 gr og ved køkjøring ligger den på 100 stabilt. Aldri kokt.

Så den giveren som går inn i blokka med gul ring 4-pol skal jeg bytte. Bestilles hos Møller Ryen imorgen.Ellers går bilen nå helt supert etter noe rensing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår