Gå til innhold

Golf Joker 1,6 stopper

Ranger emnet


andbro

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en Golf Joker 1,6, 1997 mod. Den har en stygg uvane at den stopper i fuktig vær (snø og regn). Det er umulig å få start på den igjen etter at den har stoppet. Må vente 3+ timer, eller til dagen etter. Bilen får både bensin og gnist, og jeg forstår ikke hvor problemet ligger! Har hatt bilen inne hos Møller en rekke ganger, uten at de har funnet noe feil. De har også kjørt 20 mil med bilen uten at de kan forstå hva som er feil....

 

Bilen kan også fjuske noe helt forferdelig...

 

Har byttet:

luftfilter, plugger, hallgiver, rotor, fordelerlokk.

 

Håper noen her inne kan klare å hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er fordelerlokk, kan det være coilen.

 

Ta en spruteflaske med vann og spray litt på coilen når motor går på tomgang. Om den stopper så er det feil (sprekker) i coil.

 

Ta samme test på fordelerlokk og plugg-kabler.

 

--

 

Den stoppet etter noen dråper vann på coil, og nekter å starte igjen. Den blir byttet neste uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Akk.... Problemene er tilbake etter et helt år uten noe tull, NESTEN.. Eneste som har blitt gjort, er at jeg for kort tid siden byttet katalysator, siden denne var full av dritt og gjorde at bilen ikke gikk. Men, Nå har bilen begynt å fjuske igjen, og i går startet den veldig vondt og stoppet under kjøreturen (hadde kjørt i regn kvelden før).. Fikk start igjen, men det var ingen lett start. Luktet noe helt forferdelig av katalysatoren...

I dag startet bilen min lett igjen, og været har vært helt tørt og fint! Jeg skrudde på bilen og sprutet ,med en sprayflakse, vann på coil, fordelerlokk og pluggkablene. egentlig rundt overalt... INGEN TING skjedde... Kan noen hjelpe meg? Hva kan være feil denne gangen? :-( Fortvila jente.... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår