Gå til innhold

Hyling/ulyd ved gasspådrag i lav hastighet

Ranger emnet


butikkhylle

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en Passat 2003 STV, 1.9 TDI

 

Sånn ca 50% av hver gang jeg kjører, så gir bilen fra seg en helvettes ulyd/hylelyd hver gang jeg gir gass. Lyden forsvinner dog hvis jeg kjører raskere enn ca 40-50 km/t.

 

Den kan også gi fra seg denne lyden på tomgang, men hvis jeg først er i bevegelse så er det kun når jeg er nær gassen.

 

Noen anelse om hva dette kan være for noe?

 

Først trodde jeg det kunne ha noe med styreservoen å gjøre, for i begynnelsen kom lyden kun når jeg svingte på rattet. Men nå i det siste kommer den som sagt nesten bare jeg gasser... servopumpa ble byttet for 10k km siden og servoslangen for 1.5k km siden.... servooljebeholderen er på maks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at denne lyden faktisk kommer av 2 forskjellige ting, som tilsammen lager en høy lyd.

 

Deler av lyden ble nemlig borte når jeg byttet ut den slangen (lyden som kom da jeg gir gass) men lyden som kommer når jeg vrir på rattet i lav hastighet er fremdeles der. Skal få noen til å se på det snart da jeg også har et par feil som må fikses for å få den EU-godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er eit strammehjul på kvar flatreim i motorrommet, inni desse hjula er det lager som kan lage lyd. Mest truleg er det hjulet på reima til servopumpa, sidan lyden blir verre når du svingar på rattet. Men, det kan og vere dynamo, servopumpe, eller andre ting... Viss ikkje du har skrudd mykje, kan det vere litt trangt å "knotete" å komme til å sjekke dei, reima må av så du får snurra på lageret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår