Gå til innhold

Ettermontere hid?

Ranger emnet


haagen1

Anbefalte innlegg

Hei igjen

 

Driver å lurer på om jeg skal ettermontere xenon hid-kit på bilen min. Et h4 6000k kit til kjørelysa tenkte jeg. En galant g7

 

Sett et par how-to filmer, virker jo "plug-and-play." Så skal vel klare å montere kittet.

 

Lurer litt på hvordan politiet er til disse kitta? Er det sånn at jeg blir huket inn når det er kontroll å får en bot? Ser her jeg bor, er noen stykker som kjører, rundt med ettermontert hid-kit.

 

Men det jeg kanskje lurer mest på, hvordan er disse kittene om vintern. Bor i nord, der det kan være litt frost enkelte perioder. Fryser disse kittene i stykker da?

 

Er vel lurt å prøve å stille lysende litt ned når jeg har montert dette. Er dette en lett jobb på h4 lykter?

 

Sett på disse to kittene;

 

http://www.vvme.com/hid-headlights/single-beam-hid-conversion-kit/9006-hb4-hid-conversion-kit/standard-9006-hb4-hid-conversion-kit

 

http://www.vvme.com/hid-headlights/single-beam-hid-conversion-kit/9006-hb4-hid-conversion-kit/digital-slim-9006-hb4-hid-conversion-kit (Slimballast)

 

Er vel greit å kjøpe den med slim ballast. Disse kittene passer i kjørelysa mine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke monter det i nærlysene/kjørelysene, fjernlysa du har noe glede av Xenon. Har hatt Xenon i orginale fjernlys + 2 ekstralys i et års tid nå og ikke blitt stoppa eller plage noe med det. Men jeg må bli oppdaga med fjernlysa på eller at de ser det når man blir dratt inn til kontroll, har du xenon i nærlysa, ber du jo litt om det....

 

Det er ganske delte meninger om Xenon på dette forumet. Forstatt ingen som har fortalt meg hva det gjør for noen skade om jeg har xenon i ekstralysene mine som er ombygd fra halogen istedet for å bruke noen tusen ekstra å kjøpe 2 luminator xenon som er godkjente. Det er null niks forskjell på hvordan lampene lyser, vet jeg å bruke dem skikkelig slik at jeg dimmer ned i tide plager jeg ingen andre med det heller.

2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen

1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn"

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort

X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har DU prøvd begge deler med xenon?

 

Det har jeg, de lyser akkurat like sterkt og de ombygde halogenlampene blender på ingen måte noe mer enn det vanlige xenonlamper gjør. At husene på ferdigleverte xenonlamper er konstruert på en annen måte vet jeg. Men i praksis er det ikke noe forskjell når det kommer til hvordan lampene fungerer.

 

Kan du fortelle meg hva du mener er forskjellen da? Utover at det ikke er lov for det veit vi...

2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen

1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn"

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort

X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at en halogenlampe og en xenonlampe lyser likt,forskjellen for deg er at xenon lyser bedre og kan brukes i hvilket somhelst lyktehus. Da har det ingen betydning for meg å fortelle deg hvorfor dette er galt.

Xenon er greit når det brukes på rett måte,det er vel en grunn for at det er lover for bruk av lys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at en halogenlampe og en xenonlampe lyser likt,forskjellen for deg er at xenon lyser bedre og kan brukes i hvilket somhelst lyktehus. Da har det ingen betydning for meg å fortelle deg hvorfor dette er galt.

Xenon er greit når det brukes på rett måte,det er vel en grunn for at det er lover for bruk av lys?

 

Jeg snakker om en halogenlampe med xenonkit og en orginal xenonlampe. Mener du det er forskjell på hvor mye de to lampene lyser med samme ballaster?

2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen

1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn"

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort

X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en grunn til at Viking067 stengte http://www.bilforumet.no/artikkeldiskusjon/diskuter-artikler/163412-ettermontering-xenonlys.html, ikke la dette bli en ny slik tråd.

 

Er det noe som er uklart, er det over 60 sider ang. xenon i tråden jeg linker til!

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår