300benz Skrevet August 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2012 Skal ut og prøve meg fram, og sjå ka verdia eg får fram. Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 23, 2012 Rapporter Share Skrevet August 23, 2012 Ikke sikker på hvor avansert det er på ADY, om du må inn og nullstille gasspjeld med VAG-COM e.l. for at alt skal være i lage, gjerne noen andre vet? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300benz Skrevet August 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2012 Lukket : 0.88K ohm på signal 1.05K ohm på positiv fult åpen : 1.65K Ohm på signal 1.05K Ohm på positiv d til den økte til 1.75K ohm rett før den blei heilt åpen på signal , og når den var heilt åpen gikk den litt ned til 1.65K ohm. veit ikkje om det har noe og sei ? Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300benz Skrevet August 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2012 Kan nevne det at eg høre summelyder og litt tikking fra gasspjeldet. Skjer av og til etter at eg sløkker bilen, og varer i noen minutter. titta litt nærmare på det, og det såg ut som om spjeldet kalibrerte seg. skal det skje kver gang etter stopp? Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300benz Skrevet August 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Ingen som veit noke om dissa dataane? Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300benz Skrevet August 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2012 Fleire forslag? Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300benz Skrevet September 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2012 Ingen ? Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FR33DY Skrevet September 6, 2012 Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 Virker som om at det er akkurat samme problemet jeg har med min, irriterer meg karftig. Så jeg henger meg gjerne på her om det er greit :) Siter ____________DRIZZLE CREW____________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300benz Skrevet September 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2012 Hehe.. Ja , begynner og bli mektig irritert. ka du har byttet evt sjekket? Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300benz Skrevet September 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2012 Har prøvd og byttet temp sensor uten hell. Kan godt hende det er lambdasensoren som er syndebukken! Bilen starter ikke skikkelig på tomgang, må holde den på tomgang i noen minutter før den "holder seg ", og dette skjer bare når motoren er kald. Den går greit på varm motor. Men gasspådraget er like dårlig + høyt bensinforbruk. Bilen siger dårlig ved "full" gass helt til jeg kommer til over 4500 omdr , da skyter den plutselig fart ( turbo følelse) På lave turtal er den helt ubrukelig, ettertenning og styr. Skal prøve no om dagen og sjekke litt og sjå om eg kjeme litt lengre. Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ventoTD Skrevet September 20, 2012 Rapporter Share Skrevet September 20, 2012 min hadde sånn dårlig pådrag, men blei kvitt mine problemer etter jeg skiftet bensinpumpe, men trenger ikke være dette som er løsningen på ditt problem.. Siter Kärleken växer inte på träd, den byggs i Tyskland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhiteRaven101 Skrevet September 27, 2012 Rapporter Share Skrevet September 27, 2012 (endret) Henger meg også på her! Jeg hadde bilen min på verksted i går og i dag hos Mekonomen, ettersom det er leeenge siden sist. Bilen gikk før som en kule, men trengte litt service på slitasjedeler. Da jeg hentet den i dag merket jeg med én gang at noe var galt. Den hadde plutselig utrolig dårlig pådrag og akselerasjonen var nærmest ubrukelig. Uansett hvor hard jeg ga gass, så merket jeg ingen endring. Bilen går fint på tomgang, men med en gang man legger ut på veien og gir gass så fusker den. Gir på en måte litt gass, så slakker den av, så litt gass igjen, og så slakker av. Spesielt slemt i lave hastigheter. Motoren kvelte seg selv til og med en gang (på automat-girkasse, ikke jeg som ikke kan kjøre altså ;) Hos Mekonomen fikk jeg blant annet byttet registerreim, og jeg mistenker nå at det er denne som er feil montert. Intet annet de har gjort kan ha medført problemet. Kan de ha feilplassert reimen med noen hakk? Kan det være grunnen til fuskingen? Er ikke dette skadelig for bilen? Skal levere den tilbake i morgen, så de får det fikset, selv om de ikke umiddelbart i dag kunne si hva som var galt. Golf 3, 1.8, 1994 modell, automatgirkasse, motorkode AAM Endret September 27, 2012 av WhiteRaven101 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoffmann Skrevet September 27, 2012 Rapporter Share Skrevet September 27, 2012 hei . du kan jo skjekke om den får over trykk i toppen siden det høres faktisk ut som at du har lite olje trykk så du kan jo se om oljepumpa er i orden siden jeg har hatt det problemet en gang tidligere . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhiteRaven101 Skrevet September 27, 2012 Rapporter Share Skrevet September 27, 2012 hei . du kan jo skjekke om den får over trykk i toppen siden det høres faktisk ut som at du har lite olje trykk så du kan jo se om oljepumpa er i orden siden jeg har hatt det problemet en gang tidligere . Var det ment til trådstarter eller meg? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhiteRaven101 Skrevet September 28, 2012 Rapporter Share Skrevet September 28, 2012 De fikk fikset problemet på Mekonomen i dag. Feilen var visst noe med at de hjulene samt fordeler (eller hva det nå var) som reimene sitter på hadde flyttet på seg under montering, og i etterkant ikke blitt justert skikkelig på plass. Nå går bilen som en kule igjen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.