TeamOctaneRacing Skrevet Juli 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2012 jeje da har jeg fått handla ''drømme''bilen, vel er en forhjulstrekker men men. Bilen står uten skilter og har diverse feil fra eu. så kommer endel spørsmål her og bilder. ting Nr 1: Må bytte casterstag det jeg lurer på her er det den andre betegnelsen for bærearm? hvis ikke hva i BIIIP er det de snakker om. og evt mye jobb og bytte denne nr 2: er det noe vesentlig forskjell på vanelige 2,3 bremser og V6 bremser, ser de har et greit sett på Norsk Bildelesenter som er ventilerte noe som da ikke eksisterer på 2,3. nr3: på det ene bildet av girspaken så er det en del som er knekt ser ut som en ring/foring eller noe, noen som vet hva denne heter? nr3: kan noen fortelle virkemåten på den blokka med dyserørene som sitter fast i luftfilter boksen. samt den dumme slangen som går fra eksosmanifoilen til luftfilteret? nr4: effekt åsn kan jeg få mere effekt utav bilen Rimligst mulig ellers mer info om prosjektet er det at det blir seff et anlegg i an etterhvert planlagt 2*12 i senter med bassporter ut gjennom bak armlenet og 2*10(rockford?) i sidene. Interiørmessig er det allerede s-line stoler? vel s-line og s-line fru blom de er uansett fullt justerbare så lite jeg gjør med disse sånn smått så har jeg trekt om dekslet til interiør belysningen og plata til bakhøytalere(ettermontert fra forrige eier). planer er senk og evt s5 felger. nye lykter foran og bak (tdi, s4 lykter med sort reflektor) og evt helt røde bak. SKal holde meg til det orginale utsende på bilen med tanke på front osv null rieger styling. Så er det vudert om jeg skal fjerne listene på dørene og heller sveise igjen og cleane alle dørene og lakke nederste dørblad sort. så evt få tak i hvite instrumentskiver med blå belysning noe alla s4 skiver. men nok snakk mere bilder tenker dere vel nå så enjoy. Mye jobb men det stopper ikke meg enda :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMK9B Skrevet Juli 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2012 Casterstag er et stag som er i bakstillinga, det som går fra litt foran på bilen og inn til navet, er iallefall det som heter casterstag på min bil. Hilsen BF :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TeamOctaneRacing Skrevet Juli 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2012 joda det er subaruen det :P her står det slitt casterstag foring v-f, om det er den bærearmen så tar jeg 2 fluer i en smell med bærekula Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMK9B Skrevet Juli 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2012 Casterstag foring var noe annet ja.. Casterstag er det kun bak, foran er det jo bare bærearm, så da er det bakre foringa det er snakk om =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TeamOctaneRacing Skrevet Juli 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2012 aah sånn å forstå, nei som pokker om jeg gidder å bytte ut bare foringa, bytter heller hele greia. da er nr1 oppklart :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMK9B Skrevet Juli 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2012 Evt så er det fremfre foringen på det staget, for er jo en foring foran og en bak på casterstaget som er bak :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMK9B Skrevet Juli 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2012 Og btw, slangen fra eksosmanifolden til luftfilteret er for å hjelpe med å varme kald motor. Det er en ventil dings nede i luftfilterboksen som åpner når motoren er kald, slik at den suger varmluft fra den slangen og du får varm motor fortere :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakimlt Skrevet Juli 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2012 Her har du giroverføringene ;) Har samme problem som deg, men den foringa/lageret der tror jeg ikke du får alene ;) Men 800,- for nye giroverføringer all the way er da ikke galt? http://www.skruvat.no/Hus-manuell-vaxel-P100500.aspx Siter Audi 100 2.3E 1992 (C4) Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk) Suzuki SV650S 2003 Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TeamOctaneRacing Skrevet Juli 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2012 Og btw, slangen fra eksosmanifolden til luftfilteret er for å hjelpe med å varme kald motor. Det er en ventil dings nede i luftfilterboksen som åpner når motoren er kald, slik at den suger varmluft fra den slangen og du får varm motor fortere :P uansett så er den fjernet for øyeblikket :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TeamOctaneRacing Skrevet Juli 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2012 Her har du giroverføringene ;) Har samme problem som deg, men den foringa/lageret der tror jeg ikke du får alene ;) Men 800,- for nye giroverføringer all the way er da ikke galt?http://www.skruvat.no/Hus-manuell-vaxel-P100500.aspx nei det der var ikke galt da vet jeg kanskje hvorfor hele giroverføringen er løs da :D tror forrige eier har glemt og skru an fast etter girkasse bytte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2012 (endret) DIY & FAQ Audi A6 / ur-S4 / S6 / 100 (C4) --> Slarkete girspak - Audi 100 Endret Juli 18, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TeamOctaneRacing Skrevet Juli 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2012 http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/282922-diy-and-faq-audi-a6-ur-s4-s6-100-c4.html --> http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/283158-slarkete-girspak-audi-100-a.html aaah thnx lenge siden jeg har vært på dette forumet nå. Men da skal jeg se på dette en dag jeg får tid og evt dra på biltema og handle inn tang til blindnagler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TeamOctaneRacing Skrevet Juli 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2012 bilder etter dagens økt med biiiiiiip og mere biiiiiiiiiiiiip og enda mere biiiiiiiiiiiiiiiiiiip ja forresten er det noen som har superlim, den gamle rotoren fikk gjennomgå så det suste etter med min gode venn Meiselen og hammeren spiller montert og fungerer vel ja etter mye kobling og prøve og finne tenningstrøm osv BLÆÆRKH men fungerer og alt spiller av høytalere ja kall meg pingle men dette er bare en midlertidig kasse med 2*8'' rust, rust og litt mere rust blanda med noe fett og foringsrester. bytte alt av bærearmer, drivakselmansjit og endeledd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMK9B Skrevet Juli 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2012 uansett så er den fjernet for øyeblikket :P Hakke en dritt å bety om den er der eller ikke :P Motoren blir bare varm litt tregere :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TeamOctaneRacing Skrevet Juli 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2012 akkurat likte bare ikke den slangen der :P bytte ut etterhvert med en litt mer fancy en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg