Gå til innhold

Rettigheter på verksted og tilleggsarbeid

Ranger emnet


Pendleren

Anbefalte innlegg

Hadde bilen på verksted i dag for å fikse en lekkasje i AC-anlegget. Merkeverkstedet skulle skifte et rør som var lekk. De ringte meg i dag og sa at det var en bolt som knakk når de skrudde av røret. Restene av bolten fikk de ikke av og sa jeg måtte bytte ut radiatoren og at dette måtte jeg koste selv. De forsøkte seg videre med at bolten ikke var festet riktig. Såfall er det Toyotafabrikken sin feil, ettersom det aldri er gjort noe med anlegget.

 

Bilen er en Avensis fra 2005. Jeg mener det er Toyota-verkstedet som har ansvaret når det er deres mekaniker som har knekkt bolten.

 

Noen med tilsvarende eraring eller som kjenner til hvilke rettigheter jeg som kunde har?

 

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel ulykkesforsikring som dekker slike uforutsette hendelser. I såfall burde de skaffe seg det da bolter på toyota knekker ofte. Prisen på en ny ac radiator er jo også flere tusen kroner.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja og ha...

 

Man må jo påregne litt svinn, er jo ikke direkte verkstedet sin skyld at en skrue på din bil knekker ved demontering, og stålskruer i aluminium kan jo være morsomt av og til, som regel morsomst å prøve å finne igjen gjengene.

 

Skulle liksom elektrikeren være ansvarlig for at porselensknotten sikringen sitter med sprekker når han skal løsne sikringen.

 

Men det er jo litt skjerpende at det er merkeverksted på en uskrudd bil, som atpåtil påstår at skruen var feilmontert, men jeg tror nok ikke du står så sterkt,

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Einar, sjangsen for å slippe å betale dette er nok heller liten ja, men hvis du er medlem av NAF har du jo gratis advokat-hjelp tilgjengelig så det er verdt å prøve det.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår