Gå til innhold

Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI, Starter ikke


Jesper1201

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ford Mondeo Mk3 TDCI 115hk 2,0.

Historiens gang;

 

Motoren har gått helt fint, men har lekkt diesel fra dyse. 2 og 3 så skulle bytte tetninger på alle dysene.

Skrudde av dyserør, tok vek returen, og fjernet pluggen til el. innpuls.

Skulle til å skru ut dysene, men disse satt noe så sinnsykt at jeg ikke fikk løsnet de.

 

Satte alt tilbake igjen da jeg tenkte jeg skulle få dette gjort på Stamsaas istede for at jeg drar i filler dysene.

Pluggen til el. innpuls ble satt på riktig dyse, returen festet igjen og skudde på dyserørene.

Fikk fruen til å dra starteren rundt mens jeg strammet igjen en og en dyse etter at det ikke kom mer bobler/luft ut av rørene.

 

Alle rør og plugger festet, og jeg prøvde å starte bilen, den hostet og harket i 2 sek, akkurat slik en dieselmotor gjør når det er luft i diesel systemet før den stoppet.

 

"Luftet" igjen, men kom overhodet ikke noe luft, men bilen nekter å starte.

 

Dysene ble ikke tatt ut så disse var det jo fremdeles diesel igjen i, og rørene ble fylt fulstendig opp med diesel, så motoren skal jo i teorien starte, men det gjør den alltså ikke.

 

Noen som har en formening om hvorfor den ikke starter?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn middelmådig når det gjelder renslighet.

Så du mener at det kan være dritt ifra rørene som tetter dysene?

Dette viste jeg faktisk ikke om, selv om jeg har skrudd en del dieselmotorer...

Har du noen forslag som jeg kan prøve for å få eventuel dritt ut av dysene her den står, altså uten å ta ut dysene.

 

Jeg hører at den tenner på en eller to sylindere når den blir kinnet, men fra de andre er det tyst.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satser vi på det.

 

På jobben (Les: Flyplass utstyr) brukes kun mekanisk dieselpumpe så det er da ikke rart jeg ikke har vært borti det før da jeg ikke har skrudd mye common rail, men noe pumpedyse på VAG igjennom bilverksted. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår