Gå til innhold

Har du tabbet deg ut med bilen?

Ranger emnet


Skorp

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Har hatt lappen i 2 år nå. Ser på meg selv som en OK sjåfør. Langt ifra god på noenting.

Har nå på disse årene skadet noe biler i lek, aldri når jeg har kjørt vanlig.

Her er listen over mine tabber :

 

Første dag med lappen , quattro og sperre bak. Sparker clutch på en parkeringsplass med is, bilen sklir 90*. Jeg blir skremt og trykker inn clutchen igjen å seiler inn i en isfonn. Bulker heele siden på bilen.

 

Skal prøve å sladde gjennom en sving på snø der bilen glepper i 60, quattro og gode dekk. Så bilen arbeider seg innover i svingen.

tar hele svingen, men når jeg skal ta neste sving så blir svingen for krapp, og den understyrer. Bremser å låser alle hjul å kjører rett i en brøyteskavel. Ene fremmdekk punkterer.

 

Solgte audien og kjøpte en herjebil. Volvo 240. Klarer å sende denne i grøfta første dagen. En fin sving å sladde i, men ujevnt føre. Vått, så den kom ut meget lett på den gamle asfalten, men på den nye så grep den tak. Siden jeg hadde fullt rattutslag ble jeg sendt rett i grøfta. Knuste en skjerm, og hele forstillinga var skjev..

 

Volvo solgt iløpet av sommeren og passat Syncro G60 kjøpt. Så kom vinteren. Grøfta noen ganger med den uten skade. Og solgte..Kjøpte da Volvo 360 sveisa diff og herja MYE.

ingen store "tabber" på den. Bare mye snurring grunnet dårlig styring og kort bil. sneia et gjerde når jeg snurrarundt som knakk èn plank..

 

Denne funka dårlig med sveisasperre.Den knakk stikkakslinger og traversen benda seg bare man slo litt nedi bakken.. Så da ble det til at jeg lånte mammas Passat Syncro.

 

Lå brei med denne på is på et industriområde. Rundt hjørnet har en lastebil parkert så den blokkerer heele veien. Prøver å stoppe på isen, abs'en arbeider til ingen nytte. Treffer lastebilen i 10kmt ca. Fanger blir litt malplassert og lastebilsjåfør blir kontaktet dagen etter.

 

Skulle skrote broren min sin bil med nye dekk. Fikk da herje litt, men ikke ødelegge dekkene! klarer da selvfølgelig og mose to felger oppover en traktorvei, ene dekket er fortsatt helt..men det andre er rever istykker.

 

Skrota volvoen og kjøpte meg en bruksbil. Toyota Corolla..

Var ute å kjørte litt idag, å fant da på å brekke litt. Den har latterlig dårlige dekk, så den sklir godt!

Men klarte nå å kjøre opp på rundkjøringen å punktere fremmdekket :)

 

Ellers har det vært mye close calls med stup, grøfter, gjerder, biler og hus.. men aldri truffet noe særlig annet enn de tingene her oppe. Har til mitt forsvar også hatt mye sladder og innganger jeg er fornøyd med både på vått, vinterføre og noe på tørra. :)

 

Så er jeg et brødhaud, eller er dette normalt for en kar som skal lære seg å kjøre bil? :P

Fortell gjerne om deres småtabber :)

Endret av Skorp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Veeel!

 

første dagen med is, lappen og omega på veien så klarer jeg fint å sende omegan inn i noen betongblokker. Men dette var i det krysset jeg ikke spant sielengs! Der skulle det være blank is og understyring, jeg med fersk lapp hogde inn bremsa, uten abs og bare sklir rett inni blokkene.. knuste fangeren, lykta, høyre fremskjerm og grillen, høyre vange ble til en Z. Rykte det på plass igjen med en annen bil, fikk på ny fanger, lykt og grill så jeg kom meg på jobb to timer senere :)

 

En annen gang, jeg hadde akkurat bytta motor og skulle på testrunde for å se om alt var greit før jeg monterte turbo. Kjørte inn på essoen og der var det folk å av helt naturlige grunner så sparker jeg clutch -----> mista bakdekket forran masse folk. Herlig!

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alldri fått noe skade på bilen min da jeg har herja i de 2 årene jeg har hatt lappen, Men bulka på E18 i stilleståene kø da det plutslig ble stopp og jeg satt og fikla med cd spillern, ellers har jeg knekt fortstillinga på min gamle caddy, da vi kjørte litt for fort over himmelsprettern her på gårn :P

Utrolige Billig deler :) http://carparts.no/?aid=657 Opel Motorsport medlemmer har 25 % rabatt VACN 20%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gjeng som aldri skulle hatt førerkort. Skryter over farlige situasjoner som dere fremprovoserer selv. Lavmålsguttunger.

 

Nok en taper som ikke ser verdien i å ha det gøy.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var på jobb i fjor, når jeg rygga ut av ei trang hole med en Partner, og plutselig stod det en palle med stillasdeler i døra :klovn: Får vel skylde på dårlige speiler, som ikke er så vidvinkla :p Ble svæær ripe / bulk i hele førersida og dørlista knakk og datt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en taper som ikke ser verdien i å ha det gøy.

 

Skal ikkje ver så bastant som optus, men moroa forsvinn fort i den augneblinken ein framprovoserar ein manøver som ein ikkje klarar å rette oppatt, og endar opp med å forvolde skade på andre.

 

Sjølv var eg i autovernet same sommaren som eg tok lappen. Tretten dagar på med alt frå 12 til 18 timar arbeid, på fjortande hadde eg fri, var heime, vart spurt om eg kunne ver sjåfør, formen føltes grei, og heiv meg i bilen. Regna, var store sølepytta på vegen, trøytt sjåfør. Duppa av eit sekund i ein høgresving, og stod på bremsa då eg såg eg var på veg mot autovernet. Køyrte heldigvis ikkje i meir enn rundt 70-ish.

 

Andre gongen var no i vinter. I det eg trudde var ein strekke rett fram, var det i realitetn ein svært slak høgresving, med høg asfaltkant, ein grøftekant fylt med snø, og snøstikker som stod halvannan meter ut i grøfta, frå asfaltkanten. Enda med å få høgre hjulsett ned i grøfta, fulgt grøfta eit stykke, og traff til slutt ein stein. Fantastisk.....

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt i 4-5 år og bare hatt 1 uhell, hadde med en kompis på en skogsvei vi pleier å leke på, men dagen før hadde det smelta litt så frysi igjen med andre ord svinglatt. Han sier at det er glatt jeg bare "jada jada det går bra" clutcha ut og bilen hiver seg kav sidelengs i svingen, alt går greit til jeg skal rette opp og det viser seg at jeg ikke har mer å svinge med! Skjønner at bilen peker rett i grøfta der det er et avløp og ca 1 meter ned. Venstre forhjul er såvidt i grøfta og da tar det tak så jeg får retta opp litt før jeg treffer røret, tenker at der skal faen ikke jeg parkere nedi så clutcher ut i 2 så motoren mer eller mindre går på sperra, hopper med hele ræva på bilen og pungterer hvertfall ene bakdemperen og en liten bulk i kanalen. Sprakk radiatordekselet mitt i tillegg, gudene vet hvordan det gikk til. Parkerte litt lenger oppi bakken og ser på spora, spora går 6-7 meter bortover i grøfta og begge er imponert av at jeg ikke havna i grøfta. Ellers har jeg bare snurra osv på store plasser når jeg har vært med andre å trent på litt twin"drift". Jeg er egentlig av den typen som leker innenfor sikre grenser, derav aldri gjort noe værre enn det over.

Endret av Driftmaster89

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår