DelPiero Skrevet Juli 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2012 Har kommet over en audi a4 2003 modell. 1.6 liter bensin som har gåt 120 000km. Prisen er ikke fastsatt enda men blir under 100 000kr hos merkeforhandler. Alle servicer er fulgt. Er dette noe å satse på? Hva er forbruket på denne? Har aldri hatt Audi før og har vært/er litt skeptisk til merke. Har forstått det som at B6 modellene er bedre kvalitetsmessig en B5? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2012 Ja, B6 har utbedret en del barnesykdommer fra B5. 1.6 er i minste laget i en slik bil, du kommer deg fra a til b, men glem campingvogn etc. Bensinforbruket avhenger av din kjørestil, men 0.6-0.7 liter/mil er realistisk. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DelPiero Skrevet Juli 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2012 Takk for svar! :) Skal uansett ikke ha noe campingvogn så det er greit. Men det går ant å ta normale forbikjøringer med den eller? En med større motor vil vel uansett bli en del dyrere? Har ikke fått prøvd bilen enda fordi den ikke var gjort klar enda. hva mener du er en ok pris ut fra merkeforhandler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Linke1 Skrevet Juli 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2012 50-60 tusen mer og du får med turbo og firehjulstrekk! :) Siter Audi A4 1.8TQ S-Line 2003 Audi A4 1.6 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2012 Vil anbefale deg å gå for 2.0 Bensin (130hk) evt. 1.8T (150hk) hvis det interesserer deg. Evt. 1.9 TDI 1.6'n blir veldig slapp hvis du først trenger det lille ekstra :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frankyboij Skrevet Juli 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2012 Det et vell 163hk og 190hk i 1.8T på B6'n Siter Audi A4 B6 TsQ - Volvo V70 (solgt) - Audi A4 B5 TQ (solgt) - Volvo 440 (solgt) - Volvo 460 TIC (solgt) - Volvo 460 (spiker) - Volvo 242 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Linke1 Skrevet Juli 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2012 (endret) Det et vell 163hk og 190hk i 1.8T på B6'n 150 hester i 1.8T uten Quattro, 163hk i de med Quattro. TS. min førstebil var en a4 B5 1.6 liter. Funka helt greit, men da jeg gikk til min a4b6 TQ så var det en drøm. Endret Juli 8, 2012 av Linke1 Siter Audi A4 1.8TQ S-Line 2003 Audi A4 1.6 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DelPiero Skrevet Juli 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2012 Takker for svar! Ville selvfølgelig gått for større motor og muligens quattro hvis jeg hadde hatt råd til det. Går sikkert ant å finne en med stør motor som har gått en del lenger og ikke er like bra fulgt opp. men akkurat nå er det viktigste å finne en bil som er god å kjøre og som er tatt godt vare på. Er virkelig spent på om motoren føles sprek nok til at jeg kan ha en sånn i noen år til jeg er ferdig med å studere, før jeg evt finner en med større motor. Hvis ikke må jeg vel ned på b5 for å finne en A4 med større motor og som er godt vedlikeholdt iallefall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noerstad Skrevet Juli 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2012 Har 1.6 og det hører ut som du har samme behov som meg. Som nevnt tidligere egner den seg ikke akkurat til å trekke tung last, men jeg har ikke engang hengerfest så det gir jeg bæng i. Forbikjøringer er null problem! Rett og slett fordi en ligger relativt høyt på turtall, så aksen er faktisk helt grei. Det høye turtallet er litt irriterende når en ligger godt over 100 på E6, men ellers null stress. Bratte oppoverbakker er vel det mest irriterende ettersom en ender opp med å gire opp og ned en del. For min del funker 1.6 helt greit, selv om jeg som alle andre gjerne kunne tenke meg større motor. Jeg angrer ikke på kjøpet i det hele tatt: Audi A4 2005 avant, 110 000,-, 125 000 km, alle servicer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DelPiero Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2012 Hvordan er det med reperasjoner og deler til disse? er det dyrere enn normalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noerstad Skrevet Juli 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2012 Kan jeg desverre ikke svare på ettersom jeg ikke har måttet fikse noe som helst på det 3/4-året jeg har hatt den :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DelPiero Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2012 Ok, det er jo lovende:) Noen andre som kan svare på det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Juli 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2012 Bra biler og billige deler. Er vel forstillingsdeler og vanlige slitasjedeler som ryker. Alt kommer ann på vedlikehold og vask av bilen. Har kun positive erfaringer med Audi. Og jeg har hatt noen. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DelPiero Skrevet Juli 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2012 Takker for svar. Er mest vant til Ford og Opel å der synes jeg iallefall at delen og rep osv er til fornuftige priser. Hva er skiftintervallet på regreim på 1.6 litern? km/år? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runeskatt Skrevet Juli 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2012 120000 / 5år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg