Gå til innhold

Sikringen går når jeg spiller høyt

Ranger emnet


Stian2K

Anbefalte innlegg

Hallo!

Sikringen forran på strømkabel går når jeg spiller høyt, noen som veit hva det kan være?

har spilt med det i 1mnd ca så skifta jeg til 20MM fra 10MM og etter det så går sikringen når jeg spiller høyt.

har 30A sikring. Har skrudd en skrue inn i ledingen men har tapet over kan det være derfor?

 

MHV Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30A sikring ja, det vil med andre ord si at du har en forsterker som leverer MAKS 300w rms det da?? Hvis den gir mer enn det, så er det jo ikke rart at sikringen går ;)

Litt info om hva du har av forsterker(e) og høyttalere så blir det enklere å hjelpe deg...

 

RF mono blokk 500 watt 30A sikringer 2x RF 12'' bassere 800 watt 400 rms dobbelt spolet. Og du trenger ikke si at RF suger fordi det har vi alle hørt nok av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skriver at han byttet TIL 20mm2 da, hehe.... Og RF suger ikke, det er helt greit og sånn midt på trèet, men prisen er for stiv i forhold til andre og bedre merker ;)

 

Sikringen går fordi strømtrekket blir høyere enn 30A (naturlig nok med den forsterkeren) så du må ha større sikring ved batteriet. Hvis sikringene i forsterkeren går, så er noe koblet feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei i forsterkeren er jo dimensjonert for forsterkeren. Dei skal ikkje ryke ved bruk.

Den framme ved batteriet skal beskytte kabelen. Har du so kraftig kabel at du kan f.eks. bruke ein sikring på 150A, so kan du jo bruke det.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha høyere amp på sikringen foran ja. Denne skal kun beskytte kabelen mot kortslutning, og du kan trygt sette en sikring på 120 A framme. Eller noe deromkring, bare den er større enn 60 A i ditt tilfelle.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha høyere amp på sikringen foran ja. Denne skal kun beskytte kabelen mot kortslutning, og du kan trygt sette en sikring på 120 A framme. Eller noe deromkring, bare den er større enn 60 A i ditt tilfelle.

Takk :P skjønner meg ikke så mye på alt det der xP men hvor stor skal jeg bruke på 20MM2 kabel da? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår