Gå til innhold

Audi S6 2.2 AAN avant, klima virker ikke. blåser ikke varmt i kupè

Ranger emnet


baremats

Anbefalte innlegg

heisann. hentet meg en S6 forrige uke, og selvfølgelig dukker det opp stadig nye feil. først var det problemer med overlading osv. men fått fikset dette på møller.

 

1: men nå som det har blitt litt kaldere ute så merker jeg at det ikke blåser varmt inne i bilen, motortemp og oljetemp ligger på normalt nivå, 90 på vann og 80 på olje ved vanlig kjøring. men blåser kun kaldt inne i bilen. dersom jeg står lenge på tomgang så begynner det å bli noe lunkent, men ikke varmt. hva kan være feilen? LØST: motoren som lager vakum til ventilen for vannslangen inn på registeret virker ikke. denne blir skiftet

 

2: AC funker også veldig dårlig, har tappet systemet, var 540gram med gass igjen, men fylt på 750 gram som det skal være. er snakk om automatisk klimaanlegg. AC pumpa går ikke, heller ikke vifta på AC kjøleren. symbolet for AC lyser konstant på skjermen, blinker ikke eller skrur seg av, noe som er vanlig dersom noe ikke funker. og hvilket relè går til AC, mistenker at det kan være noe der

 

3: også problemer med at det ikke blåser ut av dysene midt på dashen, har fått opp feilkode på stillmotor klimaanlegg. har lest litt rundt og er visst en vanlig feil med disse motoren på disse bilene, er det slik at disse må skiftes, eller er det mulig å fikse dem? og hvor mye jobb er det?

Endret av baremats
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en video av en som har akkurat samme problem, om dette hjelper noe? har prøvd å skifte klimapanel, men ingen forskjell. har også nå prøvd å skifte ut alle relèr, fant noen flere oppunder dashen på førersiden. når jeg leser av spenningen til ac kompressoren inne på klimapanelet står det 13.2V mens motoren går og 12.5V når motoren er av. jeg får dreid rundt på clutchen, den lugger ikke og går jevnt og fint rundt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

08.3 Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, sporadic open

08.5 Temperature Regulator Flap, static block (*08.5)

11.5 Central Flap, static block (*11.5)

13.5 Footwell/Defroster Flap, static block (*13.5)

 

det som står der er faktisk det som er feil på bilen min, får ikke justert temp. da er 08.3 og 08.5 årsaken til det

blåser ikke ut av ventilen på midten, det stemmer også med 11.5

13.5 er jeg litt usikker på, blåser noe ned på føttene, men ikke mye, så kan stemme dette også. men da lurer jeg på hvordan jeg kan komme til disse motorene også få løsnet dem og smurt dem? og kan disse feilene gjøre at AC kompressor og vifta på radiatoren ikke slår inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muuuuulig den lille faps-motoren er plassert på førersiden av ventillasjons"boksen" under frontruten. Åpne panseret, dra av den plastplaten under frontruten og du ser hele greien.

 

Edit : tror du jammen ikke jeg klarte å finne en guide på det og! :P

 

http://www.dognmonkey.com/audi/no-heat-in-96-audi-avant.html

 

Og her er en mer detaljert beskrivelse av reperasjon av motoren !

 

http://mysite.verizon.net/vzeyn4dp/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/servorepair.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

da har jeg fått plukka ut hele midtkonsollen for å sjekke motoren der, var ikke feil med noen av dem. plukket fra hverandre klimapanelet og fant ut det var kortslutning i kretskortet. skiftet så kretskortet med et annet jeg hadde liggenes. nå funker nesten alle spjellene, men får opp 1 ny feil, men alle de andre har jeg fått slettet

15.5 Air Flow Flap, static block, see (*15.5)

*15.5 Motor is cycled; software attempts to eliminate block

 

regner med dette er den motoren framme i motorrommet under viskerne?

syntes det er litt rart at jeg fikk plutselig feil på denne. og ang. ac kompressorene så kommer det ikke noe signal strøm ut til relè til AC pumpa. så har nå kobla over relè så AC pumpa får konstant strøm. så nå blåser det kaldt, men kun når klima står på "LO" med en gang jeg setter den på 18 grader blåser det varmt. noen som aner hva som gjør dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår