bilamatøren Skrevet Juni 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2012 Hei ! I dag begynte ABS lampen min å lyse!? Er dette noe jeg må til verksted med engang? Farlig å kjøre med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2012 Det skal normalt ikke være farlig å kjøre med. Du bør imidlertid følge med på om du opplever noe annet unormalt under bremsing. Vanlig årsak til denne feilmeldingen er feil på en ABS føler på et hjul som må byttes. Må koble til diagnose for å se hvilket hjul som er feil. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilamatøren Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2012 (endret) Har ikke opplevd noe unormalt under bremsing. Startet den igjen etter den hadde stått en stund og da lyste den ikke, men så kom den på igjen, kun 1-2min senere. Har fått fylt på bremsevæske, og sjekket at det ikke er noe lekkasje.. Regner vel da med at bilen må på verksted.. Noen som har anelse om hvor mye dette ca. koster og om det er noe stor "operasjon" å utføre? Endret Juni 13, 2012 av bilamatøren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2td Skrevet Juni 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2012 Når min abs ikke virket så fikk jeg sleng på bilen når jeg bremset litt hardt på våt veg. så på min bil er det hvertfall farlig. bakhjulene låste seg først. etter jeg byttet sensoren, så virket alt som det skulle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilamatøren Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2012 Husker du hvor mye det kostet å bytte sensoren da? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2td Skrevet Juni 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2012 Husker du hvor mye det kostet å bytte sensoren da? :) mener sensor kostet 600,-. jeg gjor jobben selv. er lett:pepsi:. men finner jo BILLIGE sensorer på ebay:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilamatøren Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2012 Okei, skjønner! :) Haha, om jeg bare hadde vært så teknisk av meg.. Tror for sikkerhetens skyld det er best om jeg lar noen profesjonelle ta seg av det..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xtrike Skrevet August 30, 2012 Rapporter Share Skrevet August 30, 2012 Evntuelt kan du dra til et huggeri og klippe av en sensor og lodde. Det er den billige og ikke veldig langvarige varianten :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet August 31, 2012 Rapporter Share Skrevet August 31, 2012 ABS sensor fra hoggeren er ikke noen god ide. Det er nesten helt umulig å ta ut disse uten ødeleggelse. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg