Gå til innhold

bilamatøren

Bruker
  • Innholdsteller

    45
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om bilamatøren

  • Bursdag 03/06/1990

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    VW POLO
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Motor (eks 1.6)
    1.4
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • Bosted
    Østlandet

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

bilamatøren's Achievements

  1. bilamatøren

    EU-kontroll

    Hei! Jeg har nettopp hatt min Peugeot 307, 2003-modell på EU-kontroll. Fikk en del 2-er feil og hadde følgende mangler som må rettes på: (se vedlegg). Vurdert å skrape bilen, da jeg fikk et estimert tilbud på rundt 16 000kr. Håper jeg kan få noen tips av dere som har litt mer peiling; på om det er mulig å gjøre dette billigere. Feks å få tak i noe deler hos skraphandler eller gjøre noe selv. Pristilbudet jeg fikk innebærer dette: Bremserør v.bak – 268 Skifte v bremserør – 945 Bremseklosser – 700 bremseskive (x2) – 690 skife bremseskive/klosser – 945 bremsecaliper – 1285 skife bremsecaliper – 945 lysgjustering – 945 lyspærer (x4) – 26 skife lyspærer – 945 tilhenger kontakt – 68 skifte tilhenger kontakt – 945 mansjett band (2x) – 25 montere mansjett band – 945 spiralfjær (2x) – 800 skifte spiralfær – 945 stabelisatorstag – 392 skife stag – 945 foring – 169 skifte opphengsarm – 945 fjerne skvettlapp - 945
  2. Når jeg kjører fort og prøver å bråbremse, svinger bilen til venstre..
  3. Hei! Jeg har en 1,4 polo 99-modell. Den stod i garasjen uten å bli kjørt i ca 2 dager, frem til i dag. Når jeg kjørte den i dag merker jeg at bremsene er blitt markant dårligere. Må nesten helt inn med bremsen for at den tar, og selvom den tar så er det ikke noe "bråbrems". Prøvde å pumpe bremsen, og da stopper den tilslutt slik som den skal gjøre. Kan ikke se noe lekkasje, og både bremsevæske og olje er på normalt nivå. Kjører jeg fort for dermed å tråkke bremsen helt inn , svinger bilen mot den ene siden. En ting er om dette er bremseskivene eller lignende, men skjønner ikke hvordan jeg kan oppleve en så markant forskjell fra nå til forrige kjøretur da det fungerte helt fint.? Noen som har tips til hva det kan være, eller hva jeg kan gjøre? Og kan det faktisk skje at bremsene slutter å ta helt, imens jeg kjører? Usikker på om jeg tør å kjøre den..
  4. Hei! :) Har hatt bilen på EU-kontroll og fikk en del feilbemerkninger, uansett har jeg fikset opp mye og står tilslutt igjen med disse: Nærlys - feil innstilling (venstre) Foraksel - dårlig innfestninger - høyre bakre bærebruforing defekt Fremre eksosrør defekt - flexirør Lambdaverdi utenfor 1+-0,03 eller utenfor fabrikantens verdiområde Vil helst gjøre dette billigst mulig, og lurer derfor på om noe av det overnevnte er enkelt å fikse selv, med litt forklaring(?). Hvordan gjør jeg det, og hva trenger jeg? Evt. er det noen som kan gi en ca pris på hva dere tror dette vil koste å fikse på et verksted? Setter pris på raskt svar fordi EU kontrollen gjelder ut juni.. Takk på forhånd!
  5. Ja, det stemmer! Det er også koplet parallelt videre ja. Da tror jeg, jeg vet hva jeg skal gjøre! :) Takk for svar! Og ja, du har rett i at det er en 1-er feil, men synes det er fint at alt er i orden , hihi :)
  6. Takk for svar! Men ved å bruke smergelpapir og vaselin, tror du dette også vil kunne fikse selve skiltlyset? Eller blir det evt. bare til hjelp for å fjerne oksidasjonen nå og fremtidig.
  7. Hei! :) Har nettopp fått bilen fra EU-kontroll, men må blant annet bytte det ene skiltlyset. Men har prøvd å bytte både sikring og pære - men ingenting ser ut til å fungere. Kan se at det er en del irring på koplingen.. Støpselet hvor pæren skal sitte hadde irret, samt at det var en del rust. Så ut som at det har kommet i kontakt med vann(til tross for at det ikke skal gjøre det). I den videre kontakten mellom støpselet og ledningen som tilfører strøm, hadde det samme problemet oppstått: irring og rust. Hva kan jeg gjøre? Eller hva må jeg evt. kjøpe hele delen ? En annen ting, står et punkt 2.3 "Stor slitasje i ytre endeledd - begge sider". Dette er vel så enkelt som å kjøpe to endeledd på Biltema og få montert disse?
  8. Hei! Har en 1,4 Polo, 99-modell. Forleden skulle broren min bare flytte den ut av gården(den hadde stått stille ca et døgn), men da han begynte å gasse ville ikke venstre bakhjul bevege seg(alle utenom venstre beveget seg). Vet ikke om dette har med brekket å gjøre eller bremsen på venstre bakhjul? Etterhvert fikk han "kjørt den løs". Har kjørt bilen en liten tur og nå ser alt normalt ut, men redd det kan skje noe med bremsene om det er det? Da jeg begynte å kjøre lyste varsellampen gult for ABS, men den gikk av ca et minutt etter jeg hadde kjørt. Burde jeg få den på verksted eller er dette bare typisk gamle biler og et engangstilfelle? Det har ikke skjedd lignende før. Har i det siste merket at når jeg slipper gassen mens jeg kjører, beveger rattet seg noen få cm til høyre. Kan dette ha noe å si, eller er det noe helt annet? Det er ikke noe store greier, men legger merke til det da jeg f.eks kjører på rett vei. Setter pris på noen fornuftige tanker her..
  9. Sjekket opp og det viste seg at de var lange. Uansett, har ikke funnet noen steder der de har det. Dersom man monterer disse som er litt for lange vil det ikke virke da? Haster, bilen må fungere til i morgen.. :(
  10. Hehe, er vel en grunn til "navnet" mitt... :) Men da får vi sjekke opp det i dag, evt om de er for lange må vi bare få kjøpt nye? Har jeg forstått det riktig da? :)
  11. Hei! Vi er russ i år og har en Dodge ram 1989 modell. Har bare et enkelt spørsmål. Vanen stopper stadig vekk når vi kjører og vi har funnet ut at det er startkablene som må skiftes ut. Vi har fått tak i noen, men de er egentlig litt for lange. Har dette noe å si eller kan vi monterere de selvom de er litt for lange? På forhånd, takk!
  12. Ja, jeg har jo selvsagt vært ute å sett. Både under bilen og i motorrommet osv.. Jeg klarer ikke å se noe som er feil, alt ser ut til å være festet og slik det skal være. Det som er poenget mitt! Jeg spør fordi dette er et bilforum, har ikke særlig peiling på bil. Men så mye som å gå ut å sjekke forstår jeg at jeg må. Eller, dersom noe er løst og ikke står i skjønner jeg jo at det er en feil. Men poenget er at alt visuelt ser ut til å være i orden..
  13. Jeg skjønner :) Men dette er vel ikke noe jeg kan få gjort noe med? Utenom, å se at alt står ordentlig i og lignende. Får heller høre med han som ordnet på dette, i morgen :) Men takk for alle svar :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår