Gå til innhold

Hylende servoreim

Ranger emnet


4pekatt

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

For en liten stund tilbake kjøpte jeg ny servoreim hos autoparts. I det siste har jeg merket at denne reima begynne å hyle når jeg starter bilen, men kun når det er fuktig i lufta, eller når jeg i forkant har kjørt over vannsøler eller i regnvær. Så, det har definitivt noe å gjøre med fukt!

 

Hvordan kan jeg bli kvitt dette? Rimelig flaut når jeg både vekker og forstyrrer hele nabolaget.. Må gjerne kjøre 300 meter før hylingen gir seg..

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er det vanlig kilereim? du kan prøve å stramme reima mere, du skal kunne trykke ned reima 1 cm med fingeren. Hvis ikke det ikke hjelper så tro jeg du må ta av reima og se på reimhjulet, og se om det er blanksitt i bunnen av kilesporet på reimhjulet. Vis det viser seg å være blankslit så må du tydeligvis skaffe det et nytt reimhjul, eller ei reim som er breiere.

[ATTACH]31238[/ATTACH]

Som du ser skal ikke reima ligge helt nedi sporet, men henge i kantene på kilesporet.

 

Håper det var hjelp i dette!

 

MVH Østborg

post-66725-13804854228644_thumb.jpg

Sjelva faan, enn hen rætskrivinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en kjapp tur ut, og tok (etter beste evne) bilder av hjulene. Beklager dårlig lys og fokus, men det var realtivt vanskelig :)

 

BILDE 1:

Kjempedårlig fokus, men det ser ut som at sidene er blanke, mens bunnen er urørt.

IMG_04931.jpg

 

 

BILDE 2:

Like mislykket, men det viser de samme tegnene.

IMG_04941.jpg

 

 

BILDE 3:

Prøvde meg fra litt lenger unna. Jeg tror resultatet ble bedre denne gangen

IMG_04951.jpg

 

 

BILDE 4:

Omtrent det samme som bilde 3..

IMG_04961.jpg

 

 

Det skal sies at det andre hjulet så omtrent helt likt ut, jeg fikk bare ikke tatt noen bilder av det.

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lignende problem på min gamle golf 1.8.. Fant aldri ut av hva det var. Men kødda mye med selve servopumpa og servoolje. Min hylte noe helt jævlig når jeg hadde fullt utslag på rattet, vekte oppsikt herfra til Moss. Lykke til! Håper du får svar, så jeg også kan finne ut av det!

Hehe..

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

 

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lignende problem på min gamle golf 1.8.. Fant aldri ut av hva det var. Men kødda mye med selve servopumpa og servoolje. Min hylte noe helt jævlig når jeg hadde fullt utslag på rattet, vekte oppsikt herfra til Moss. Lykke til! Håper du får svar, så jeg også kan finne ut av det!

Hehe..

 

Hehe :P

Det ser ut som at det kan være selve reimhjulene som er slitte... Får vente på svaret fra eksperten :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, eksperten.

 

Det var vel på grunn av hylingen du byttet kilerima? Det ser som om du må bytte kilereimhjulene, er så blankslitte at reima får dårlig feste i kantene, og det er grunnen til at det hyler.

 

Når du skal legge helt om til høyre eller venstre, så kan du slipe opp noen cm. for å slipe av trykket på servoen, fordi når dekket står helt til høyre eller venstre er det stopp, men servoen gir fortsatt trykk for å flytte dekket mer. Men når du sliper opp så tar du av trykket på servoen, og du sliper denne hylingen og slittingen på reimhjulene å reima. ;)

 

håper dere forstår/skjønner hva jeg har skrevet.

 

Østborg

Endret av Østborg

Sjelva faan, enn hen rætskrivinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd å slippe reimhjul med pussepapir selv, men kan jo være en ide det. Du kan jo prøve det før du bytter, det er mye billigere, enn to nye reimhjul.

 

Olje? kan være en tykk. Greit å bytte. Men det vil kun være et problem når oljen er kald, når du starter bilen om morgenen.

Endret av Østborg

Sjelva faan, enn hen rætskrivinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at kilereimskivene er blanke, og her skal man aldri slipe med noe som helst. Det resulterer bare med at reimene blir spist opp i en fart.

Du er helt sikker på at det er servoreima som hyler rett etter oppstart? Dette kan like gjerne skyldes multireima som er glasert og derfor ikke griper skikkelig på dynamohjulet ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår