Gå til innhold

Østborg

Bruker
  • Innholdsteller

    49
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Østborg

  • Bursdag 01/29/1994

Contact Methods

  • Bosted
    Lierne

Østborg's Achievements

  1. Var ute og så på caliperen i dag, og det var ikke det peneste synet. Var litt treg parkbremsarmen på denne også, men fant ut at den skulle være i brukelig. Slenger med noen bilder av den: Oljen du ser er fra da jeg plukket ut stemplet for å se på pakningen og hvordan oljen så ut. Men du får en ny caliper hos mekonomen for 1300 kr, og viss du leverer inn den gamle får du 300 kr i pant.
  2. Selve armen er antagelig klinket, så det blir nok vanskelig og bare bytte den. Men jeg har hele caliperen liggende, om du er interessert.
  3. Hei Har masse deler til en Saab 900 85 modell. Men er ikke helt sikker på hva du mener med "parbremsarmen"? Østborg
  4. Er det diesel eller bensin? Hvis det er diesel kommer du enn bitt(vil ikke si eksakt hvor langt, men har kjørt 2 timer på dieselbil uten lading), og vis du slår av alt som drar strøm kommer du enda lengre. Er det en bensinbil vil batteriet tappes fortere, og der har jeg ikke peiling på hvor langt det kan gå:) Litt sent svar men
  5. Hei! Hehe, boma skikkelig der ja. Ble den grei når du fikk justert tenninga? Du gjør skikkelig bra jobb, det er en stund siden tråden har blitt opptatert, vil gjerne se sluttresultatet:) Østborg
  6. Bare hyggelig? greit å få tenke og friske opp minnet lite;)
  7. Jeg har ikke prøvd å slippe reimhjul med pussepapir selv, men kan jo være en ide det. Du kan jo prøve det før du bytter, det er mye billigere, enn to nye reimhjul. Olje? kan være en tykk. Greit å bytte. Men det vil kun være et problem når oljen er kald, når du starter bilen om morgenen.
  8. hehe, eksperten. Det var vel på grunn av hylingen du byttet kilerima? Det ser som om du må bytte kilereimhjulene, er så blankslitte at reima får dårlig feste i kantene, og det er grunnen til at det hyler. Når du skal legge helt om til høyre eller venstre, så kan du slipe opp noen cm. for å slipe av trykket på servoen, fordi når dekket står helt til høyre eller venstre er det stopp, men servoen gir fortsatt trykk for å flytte dekket mer. Men når du sliper opp så tar du av trykket på servoen, og du sliper denne hylingen og slittingen på reimhjulene å reima. ;) håper dere forstår/skjønner hva jeg har skrevet. Østborg
  9. Har du sett i bunnen av kilesporet i reimhjulet, er det blankt?
  10. Tennene skal gjøre reima mere fleksibel. Så det skal ikke være det i hjulene nei. Har du prøvd å stramme reima?
  11. Hei Er det vanlig kilereim? du kan prøve å stramme reima mere, du skal kunne trykke ned reima 1 cm med fingeren. Hvis ikke det ikke hjelper så tro jeg du må ta av reima og se på reimhjulet, og se om det er blanksitt i bunnen av kilesporet på reimhjulet. Vis det viser seg å være blankslit så må du tydeligvis skaffe det et nytt reimhjul, eller ei reim som er breiere. [ATTACH]31238[/ATTACH] Som du ser skal ikke reima ligge helt nedi sporet, men henge i kantene på kilesporet. Håper det var hjelp i dette! MVH Østborg
  12. Hei! Det strammer du på selve brekket, det er 2 13mm mutrer som du strammer med. Tror du kan komme til de, med å plukke ut søppelkassa bak. Vis ikke så kan du plukke ut helle (som jeg kaller det) midt-konsollen, og det mener jeg ikke er den store jobben. Kjøper deg en Haynes reparasjons håndbok for Saab 900 så får du vite hvordan alt skal repareres eller vedlikeholdes. Den har hjulpet meg gjennom mye. Du får kjøpt disse på biltema. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Litteratur/Handboker/REPARASJONSHANDBOK-SAAB-900-73504/ MVH Østborg
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår