Ldesign Skrevet Juni 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2012 Heisann. Sikkert idiotisk spm men.. Har fått ett lite oppdrag hvor jeg skal hjelpe en kamerat å flytte. Har en seat inca som jeg ikke har kjørt på en stund, den har rundt 5 liter igjen på tanken. Så har det seg slik at jeg har ufattelig mange liter med 95 blyfri med 2% olje i. Bruker den til bla cross kjøring osv. Kan jeg bruke det på bilen, eller vil 2% olje være skadelig? Tette dyser e.l? Håper på svar! Hadde vært digg om den kunne brukes da det vil bli mange kilometer, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2012 Den mengden olje vil nok ikke gjøre mer skade enn at du vil få litt sot på tennpluggene og eksosen vil inneholde litt røyk. Gjerne blande den ut halvt om halvt med ren bensin før du fyller den på bilen. BTW. Husk at oljeblandet bensin er ferskvare, bensinen bryter ned smørestoffene i oljen ved lengre lagring ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ldesign Skrevet Juni 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2012 Høres bra ut :) Hadde jo vært synd å ha såpass mye bensin liggende. Får prøve meg fram da :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg