Gå til innhold

Ldesign

Bruker
  • Innholdsteller

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Ldesign

  • Bursdag 06/29/1990

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

Ldesign's Achievements

  1. Høres bra ut :) Hadde jo vært synd å ha såpass mye bensin liggende. Får prøve meg fram da :D
  2. Heisann. Sikkert idiotisk spm men.. Har fått ett lite oppdrag hvor jeg skal hjelpe en kamerat å flytte. Har en seat inca som jeg ikke har kjørt på en stund, den har rundt 5 liter igjen på tanken. Så har det seg slik at jeg har ufattelig mange liter med 95 blyfri med 2% olje i. Bruker den til bla cross kjøring osv. Kan jeg bruke det på bilen, eller vil 2% olje være skadelig? Tette dyser e.l? Håper på svar! Hadde vært digg om den kunne brukes da det vil bli mange kilometer, hehe.
  3. Lufter min 230e for salg. Bilen ble tyskimportert i 96 og har stått i en garasje siden og kun blitt sommerkjørt. Derfor er det utrolig lite rust på bilen. Noen bobler er det jo, men svært lite. km telleren tok kvelden på 147k, bilen har rullet temmelig nøyaktig rundt 200k nå. Nylig eu godkjent og års avg er betalt. Masse nye deler så bilen er i tipp topp stand. Automatkassa girer fint og bilen er en fornøyelse å kjøre. Førersetet er slitt på venstre kant. Ellers er interiøret så og si strøkent. Det ene sommerhjulet lekker luft, så har satt på ett vinterdekk isteden. Har du noen spørsmål så er det bare å spørre, svarer her i denne tråden og på pm. Bilen står på sørlandet. Sender bilder på mms. Åpen for bud, men den ryker ikke for under 13tusen, og det er billig for ett såpass fint eksemplar.
  4. Hehe, ja blir nok litt mer enn jeg kan klare desverre :) Men fin bil du har, absolutt!
  5. hva mente du med "du får komme å bytte"? Hehe :P Den merca er jo en lottogevinst i forhold til min bil så skjønte ikke helt:P
  6. Hmm? Kan forresten legge til at bilen har fått seg en liten overhaling nå, og drivstoff problemene er løst. Skiftet rotor, plugger, olje, oljefilter og bensinfilter.
  7. Selger nå min kjære ibiza. Bilen står i kr.sand, men vi kan møtes innen rimelighetens grenser. Bilen har lav km, 147600. Bilen er i daglig bruk så denne vil selvsagt øke. Bilen er så og si rustfri, kun noen få flekker. Står på gode dekk, og sommerdekkene er også veldig gode. Jeg er ikke helt sikker på hva disse bilene er verdt, men jeg kjøpte bilen for 14000. Da hadde den gått 138000. Trenger en bil som er noe større, så innbytte kan være aktuelt. Kan også betale mellomlegg. Av negative ting: Er jo 95 mod så er ikke servo. Små "hakk" i frontruten. Var på riis bilglass og de sa det kunne repareres uten å skifte ruten. Det er mao gratis om du har kasko. Litt steinsprut på panseret. Når du fyller bensin så må du la det være ca 4- 5 liter igjen, vist ikke lukter det veldig bensin. Årsaken til dette vet jeg ikke, men har aldri gjort noe med det da det ikke har vært noe problem for meg. Positivt: Starter og går uansett vær. Gode dekk. Billig forsikring. Pålitelig og rimelig bil å eie. Alt i alt en bil som er i meget god stand til å være 95 mod. Radio/cd følger selvsagt med. Er også satt inn noen delefiltre. Bilen går for 10.000,- ferdig prutet. For mer info og bilder send meg en pm.
  8. Heisann. Da jeg fikk masse svar og fant en god bil via en anonse her på forumet, så prøver jeg meg en gang til :) Denne gangen er jeg på leit etter en stylet bil. Spiller lite rolle hvilken type bil det er sålenge den ser litt tøff ut. I prisklassen jeg ser for meg så vet jeg at jeg seff ikke får noen strøken bil, men det er heller ikke poenget. Vil ha noe å mekke på:) Den må være kjørbar da. Pris: 20-25k. Har du noe til salgs så gi beskjed!
  9. Takker for tilbakemeldinger, har nå fått kjøpt bruksbil :)
  10. Tviler sterkt på at det er girkassen som er synderen om den oppfører seg slik i flere gir. Skal litt til for at synkroniseringsringene i alle girene pluttselig streiker. Tegn kan jo være at den f.eks er hardere/vanskeligere og få i gir, "skrapelyder" osv. Kan vel også tappe girkasseoljen og se etter metallspon. Vil nok uansett være noe metallspon da dette kommer av normal slitasje, men den skal aller helst være usynlig for det blotte øyet. Dieselpumpa kanskje? Fargen på eksosen kan fortelle deg endel. Om røyken er tykk og sort kan det være mangel på luft, tett luftfilter eller turbohavari eller rett og slett bare for mye tilførsel av diesel. Blå røyk er såvidt meg bekjent en indikasjon på forbrenning av smøreolje. Det kan tyde på slitte ventildeflektorer eller bare for mye olje i motoren rett og slett. Ren hvit røyk er uforbrent diesel. Har du grå røyk så er dette i veldig mange tilfeller vanndamp. Har du vanndamp i eksosen bør du bytte toppakning. Listen er lang og kan fortsette i det uendelige. Første jeg hadde gjort er å fått en diagnose, så tar du det derifra. Se om du får opp noe på luftmengdemåler (lmm) og lambda. Sannsynligvis får dere svaret der :) Edit: makan til off topic jeg skled der, trenger jo ikke skrive en hel roman, hehe. Siden ingen andre svarer så summer jeg det opp til hva jeg tror det er, så kan jeg evt bli satt på plass om det er helt på bærtur. Mest sannsynlig en pumpe, lmm eler lambda. Keep it simple :)
  11. Enig med bellduck her. Hadde vært moro, men ulykkestatistikken vil nok øke ja. Det vil nok forsikringsprisene også da automatisk gjøre. Med mindre du trimmer så er en 125cc såpass dau at du klarer vel såvidt å holde fartsgrensene. Er dog endel 2 taktere som går brukbart. Skal definitivt følge med på dette, for da kjøper jeg meg lett mc :D
  12. Hei :) hvordan fusker den? Akkurat som den begynner å "hakke", om du skjønner hva jeg mener? Når den var på service, tok de en avlesning av evt feilkoder? Da ville du jo visst om det var lmm eller lambda f.eks. Disse tingene kan du jo fikse selv, så det hadde jo spart deg for endel penger. En bekjent hadde lignende problem. Den "hakket" i 3 gir ved maks pådrag. Det viste seg å være synkroniseringen i girkassa. Hvordan er den i drivstoff forbruk? Mer, mindre eller normalt? Jeg har ikke superpeiling på bil men har hatt såpass mye uflaks med endel av bilene mine at endel har jeg da lært, den harde veien.. hehe.
  13. Det er vel slik at nye eier kan heve kjøpet om bilen viser tegn til mangler/feil som selger burde vite om/ evt selger har latt være å gi full informasjon om bilens tekniske tilstand. I dette tilfellet så ser det jo litt vanskelig ut. Prøver å sette meg inn i nye eiers situasjon også. Har vært der selv og det er IKKE noe gøy, hehe. I og med at bilen gikk gjennom eu uten anmerkninger på dette så er det jo ikke lett for deg å vite om disse feiliene. Det med topp pakningen kan skje på null komma niks uansett bil, og det vet man når man kjøper brukt. Her var bare nye eier svært uheldig. Ang bremserørene så syns jeg du skal ta en prat med nye eier og kanskje foreslå at dere deler på utgiftene?
  14. Her får du nok mange svar tenker jeg :) De gangene jeg har vært på jakt etter billig bruksbil så har ford og seat vært veldig greie. Aldri hatt noe tull. Vil du ha japsebil så er vel egentlig hvilken som helst fra 90 tallet helt kurant.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår