Gå til innhold

MariusKol

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om MariusKol

  • Bursdag 07/28/1990

Contact Methods

  • Bosted
    Lillestrøm

MariusKol's Achievements

  1. Hei og takk for svar! Vi skrev ingen kontrakt, kun en muntlig avtale om at jeg kjøper bilen dersom finnansiering er ok, samt en dato jeg kunne hente bilen og at jeg gjerne ønsket piggdekk på bilen der selger tilbød seg å dekke halve kostnaden på piggdekkene. Når sant skal sies så er også denne bilselgeren tidligere dømt for å ha solgt over 500 biler svart.
  2. Jeg var i kontakt med en forhandler (Bil Invest Oslo) anngående en bil jeg var innteressert i. Det var noen telefoner frem og tilbake med selger, og i påvente av bekreftelse på finnansiering så spurte jeg om bilen kunne leveres med piggdekk. Dette var ikke noe problem sa selger, og vi ble enige om å dele regningen på piggdekkene. Nå ble ikke finnansiering slik jeg hadde tenkt, og ga beskjed om dette til selger. Helt greit svarte han. Nå tar selger kontakt og sier at bilen er solgt, men den nye kjøperen ville ikke ha piggdekk på bilen, og selger forteller meg at det koster 700 å returnere dekkene, og denne regningen sender selger til meg. Har selger noe hjemmel til å gjøre dette? Jeg skjønner at det var jeg som ba om piggdekk, men bilkjøpet var også avhengig av en ok finnansiering, noe som ikke lot seg gjøre.
  3. Jeg har en 2008 saab der servicehefte ikke har så mange stempel/servicer og gå på, det er kun merket med hovedservice og mellomserivce. Oljeintervall på bilen er egentlig 30k, men jeg kommer til å skifte hver 10k, derfor kommer serviceheftet til å bli ganske fort fullt. Jeg lurte derfor på om det finnes servicehefter som er kun for oljeskift? Hvor kan man kjøpe dette?
  4. Jeg har kun kjørt bensinbiler før, og skal nå kjøpe meg en nyere dieselbil. Siden diesel motoren er litt anderledes enn hva en bensiner er, hadde det vært kjekt med noen råd for hvordan man skal kjøre/behandle den, tips&triks, do and dont's. Det jeg vet/har hørt fra før av er; - Ikke la bilen stå lenge på tomgang. (Hvorfor? Sotes det fortere igjen?) - Unngå småkjøring. (Dette gjelder vel både bensin og diesel, men på dieselmotorer sotes egr og slikt igjen) - Dra bilen på turtall noen ganger for å rense opp/lufte den litt. Er det ellers ting og tang man kan gjøre/være obs på ved dieselbiler? Vil jo gjærne ta vare på motoren. Har sett mange som setter pappplater bak frontfangere på vintern når det har vært kaldt, dette er vel siden dieselmotoren ikke blir riktig så varm som en bensiner? Er en diselmotor mer solid og kan tåle mer kontra en bensiner? Mange av spørsmålene er sikkert ganske dumme for noen, men noen må da spørre! Takker for alle svar!
  5. Nei, men å krysse av med "selges som den står" betyr i teorien at bilen selges uten garanti. Når ting skjer med en gammel bruktbil, som både kjøper og selger ikke var klar over i starten, så er det ikke selger sin oppgave å rydde opp, til en viss grad selfølgelig. Selger skal da ikke lide for at kjøper kjører bilen i stykker. Det er selfølgelig veldig leit med kjøpere som opplever dette, men det er jo en viss rissiko med å kjøper brukt, dette gjelder stort sett alt. Hadde jeg i dette tilfellet hatt en aning om at bremserørene hadde rust, eller at toppen var dårlig, hadde jeg jo selvfølgelig gjort kjøper oppmerksom på dette ved salg. Men jeg kan ikke stå ansvarlig for noe som skjer med bilen som jeg ikke var klar over i det hele tatt, hvertfall når det har gått en stund siden bilen ble solgt. Jeg har ikke mulighet til å ta bilen tilbake da beløpet som bilen ble solgt for gikk til nedbetaling av lån på bilen.
  6. For en to måneder tid siden solgte jeg en audi fra 98. Den ble eu godkjent en måned før salg uten feil, og bilen fungerte utmerket før jeg solgte den. For litt siden tok kjøper kontakt med meg og sa at han hadde vært på verksted med bilen. Der hadde de oppdaget at bremserørene var rimelig slitt/mye rust, samt at topp pakningen er gått. Det ble skrevet en standard kontrakt når bilen ble solgt, med selges som den står osv.. For min del hadde jeg ingen aning om at bremserørene var rust på, siden den ble eugodkjent en måned før salg, og de er visst nøye på sånt. Samme med topppakning, bilen er blitt godt tatt vare på, og jeg har aldri hatt problemer med motor. Kan kjøper heve kjøpet?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår