JGHines Skrevet Juni 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2012 Hei Audi 100 C4 AAR 2.3 Quattro driver på å leker meg med et "nytt" instrumentpanel med autocheck og kjørecomputer. Men siden bilen til å starte med bare har minicheck så får jeg en del feilmeldinger på autocheck. Først, lyspæresjekk, har fått med meg at det er et slags rele som fikser dette. Hvor skal dette sitte fysisk i bilen? Er det lattelig mye arbeid å koble opp? Får også selvfølgelig opp varsel om oljetrykk. Var å kikket på blokka og der så jeg to oljetrykksbrytere på høyre side (sett fra front). Jeg går ut fra at en av disse skal byttes ut mot en oljetrykksgiver, men hvilken? Også, hvor skal oljetempgiver skrus på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGHines Skrevet Juni 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2012 Kan oppdatere selv med at det ikke virker som det er nøye hvilken plassering de to oljetrykksbryterne har, bare at det er en høgtrykk og en lavtrykk. Det er lavtrykk som skal byttes ut med giver, som har to kontakter, en for viserinstrument og en for varsellampe. (Høgtrykk er forresten en NO-kontakt, mens lavtrykk er en NC-kontakt) Har koblet opp kjørecomputer med consumption-signal fra ECU i fotbrønn til passasjer, ganske enkelt. Tas fra pol fem på den røde kontakten bak dekselet på høyre side. Hos meg var denne kabelen gul. (A100Q 2.3AAR 1990). Funker fint og får opp forbruk. Videre trengs ny viskerbryter, siden kjørecomputeren skal styres herifra, tenker å handle fra skrothandler i sverige (prøver å få med kabling). Kan lage egen bryter, men det blir finere orginalt Autocheck gir i tillegg feil på bremseklosser framme, har kappet kabelen og tvinnet sammen til ingen nytte, må finne ut hvilken kabel dette er ut fra instrument og jorde på skikkelig vis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2012 Begge oljetrykkbryterene føler på det samme oljetrykket, derfor ett fett hvilken som står hvor. Slitasjevarsler er ifølge mine underlag pinne 6 i plugg T26a (den grønne kontakten). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGHines Skrevet Juni 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2012 Ja, var pinne 6 på grønn plugg. Brun og svart ledning. Oljetrykk må forresten flyttes fra pinne 14 på grønn plugg (minicheck) til pinne 12 på hvit plugg (autocheck), ellers får man høytrykks oljevarsling, altså pip og varsel over 2000RPM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2012 Funksjonen er slik at ved turtall under 2000 omdr så er det 0.3 bar NC trykkbryter som er aktiv. Ved turtall over 2000 omdr er 1.8 bar NO trykkbryter aktiv :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGHines Skrevet Juni 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2012 Hvor sitter forresten oljetemperaturgiver på disse bilene? Vanskelig å komme til for å skru på? Tenker på å heller skaffe en T-avgreining for å koble på oljetrykkbryterne og sette tempgivern i det siste hullet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2012 Oljetemp-giveren sitter skrudd på oljepumpa, ser den nede til høyre på bildet under. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGHines Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2012 Hvor på motoren finner jeg denne? Klarer jeg å nå tak i den fra oversiden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2012 Denne finner du rett bak svinghjulsdemperen på veiva, altså nede foran på motoren. Noe trangt, men ja, du når den fra oversiden. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGHines Skrevet Juni 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2012 Har funnet en feil med oljetemperaturmåleren i instrumentet, det er en dårlig lodding i selve kontakten ut. Da jeg skulle ta løs printplaten så det ut som om det ikke var mulig å ta løs oljetrykk og oljetemp. Er dette vanlig? Det så ut som de var klinket fast i printplaten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2012 Har ikke åpnet instrumentpanelet med de tre ekstrainstrumentene, men de andre instrumentene er festet med to M5-muttrer pr instrument. Bilder? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg