Gå til innhold

Audi 100 C4 Autocheck

Ranger emnet


JGHines

Anbefalte innlegg

Hei

 

Audi 100 C4 AAR 2.3 Quattro

 

driver på å leker meg med et "nytt" instrumentpanel med autocheck og kjørecomputer. Men siden bilen til å starte med bare har minicheck så får jeg en del feilmeldinger på autocheck.

 

Først, lyspæresjekk, har fått med meg at det er et slags rele som fikser dette. Hvor skal dette sitte fysisk i bilen? Er det lattelig mye arbeid å koble opp?

 

Får også selvfølgelig opp varsel om oljetrykk. Var å kikket på blokka og der så jeg to oljetrykksbrytere på høyre side (sett fra front). Jeg går ut fra at en av disse skal byttes ut mot en oljetrykksgiver, men hvilken? Også, hvor skal oljetempgiver skrus på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan oppdatere selv med at det ikke virker som det er nøye hvilken plassering de to oljetrykksbryterne har, bare at det er en høgtrykk og en lavtrykk. Det er lavtrykk som skal byttes ut med giver, som har to kontakter, en for viserinstrument og en for varsellampe. (Høgtrykk er forresten en NO-kontakt, mens lavtrykk er en NC-kontakt)

 

Har koblet opp kjørecomputer med consumption-signal fra ECU i fotbrønn til passasjer, ganske enkelt. Tas fra pol fem på den røde kontakten bak dekselet på høyre side. Hos meg var denne kabelen gul. (A100Q 2.3AAR 1990). Funker fint og får opp forbruk. Videre trengs ny viskerbryter, siden kjørecomputeren skal styres herifra, tenker å handle fra skrothandler i sverige (prøver å få med kabling). Kan lage egen bryter, men det blir finere orginalt

 

Autocheck gir i tillegg feil på bremseklosser framme, har kappet kabelen og tvinnet sammen til ingen nytte, må finne ut hvilken kabel dette er ut fra instrument og jorde på skikkelig vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en feil med oljetemperaturmåleren i instrumentet, det er en dårlig lodding i selve kontakten ut. Da jeg skulle ta løs printplaten så det ut som om det ikke var mulig å ta løs oljetrykk og oljetemp. Er dette vanlig? Det så ut som de var klinket fast i printplaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår