Gå til innhold

Endring av CO%, erfaringer - tips? ? ?

Ranger emnet


soulberg

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har byttet bensintrykk-regulator på Golf 2en min. Trykket er nå sånn ca. ålreit, men etter slik jeg forstår det burde jeg også stille inn CO% etter en slik operasjon.

Bilen fusker noe verre med mindre den går på tomgang eller ved full gass.

 

Tingen er; studentlivet har gjort meg blakk og jeg skulle gjerne unngått verkstedregninger.

 

Noen som har erfaringer med å stille inn CO% på "magefølelsen"?

Lukt, testkjøring og slikt uten selve CO%måleren?

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet bensintrykkregulator? På hvilken motor og hvilket bensinsystem? Umulig å svare når du ikke opplyser om dette.

 

En ting, du skriver den fusker utenom tomgang og full gass, jeg tenker da umiddelbart på defekt lambdasonde siden bensinmengde ikke doseres ut ifra lambdaverdier når du gir full gass. Uansett, finn motorkoden så kan vi kanskje hjelpe. Har også laget en guide for justering av DPR (differensialtrykkregulatoren) på KE-/KE3-Jetronic. Er det denne regulatoren du tenker på?

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/292702-guide-male-og-justere-differensialtrykkregulatoren-pa-ke-ke3-jetronic.html

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet bensintrykkregulator? På hvilken motor og hvilket bensinsystem? Umulig å svare når du ikke opplyser om dette.

 

En ting, du skriver den fusker utenom tomgang og full gass, jeg tenker da umiddelbart på defekt lambdasonde siden bensinmengde ikke doseres ut ifra lambdaverdier når du gir full gass. Uansett, finn motorkoden så kan vi kanskje hjelpe. Har også laget en guide for justering av DPR (differensialtrykkregulatoren) på KE-/KE3-Jetronic. Er det denne regulatoren du tenker på?

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/292702-guide-male-og-justere-differensialtrykkregulatoren-pa-ke-ke3-jetronic.html

 

Nei, det er sant. Takk for raskt svar!

 

Er en golf cab 8v GL med k-jet. Motorkode JH. Jeg bytta Controll Pressure Regulatoren alias WUR, da den forrige var dårlig.

Dette er den "nyeste" bilen jeg har hatt. 1988mod. Så om det er lambda på den, veit jeg ærlig talt ikke.

:)

Endret av soulberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår