Gå til innhold

Er denne lasteventilen brukende?

Ranger emnet


bjer84

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en brukt lasteventil fra opphugger til min Golf 2 diesel. Den kjennes grei ut i forhold til den som står på bilen nå, men det er et hull i gummien (se bilde). Er det viktig at gummien er hel, eller går det an å montere den selv om det er hull i den? Dersom den ikke kan brukes, er det mulig å få tak i og skifte gummi selv?

 

[ATTACH]30938[/ATTACH]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, denne vil ikke gå igjennom en kontroll :)

 

ja, det er viktig at gummien er hel, denne fungerer i prinsippet som bremsecaliperen, går det hull på mansjetten, så tar det ikke lang tid før stemplet begynne og ruste

 

og da kommer det lekkasjer og whatnot

 

 

aldri sett gummien løs noen plass desverre, men det beyr ikke at det ikke er mulig og få tak på

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, takk for svar begge to! Jeg får se om gummien er hel på den som står på bilen og flytte den over dersom den er hel.

 

Kan det være mulig å lappe gummien med lappesaker til sykkel?

 

Er det ellers noen som har tips til hvor det kan være mulig å få tak i gummien?

Endret av bjer84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på du klarer å lappe dette, pga olje og drit på den, tror ikke det er noe lurt heller.

Er det fryktelig dyrt med en ny?

Den lokale huggeren her har garanti på delene Knoksen har garanti på delene 2 uker elns, så om det er der du har kjøpt den ville jeg ha bytta den inn å gått å kjøpt en ny, evt en annen brukt...

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre å kjøpe en ny en da det trossalt er bremsene det er snakk om. Synes selv at det ikke akkurat er moro å montere noe som er så rusta.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den via bildelsbasen.se, fra Boets Bildemontering AB. 400 SEK inkl frakt. Litt synd at de ikke sa noe om at den var defekt, men det er jo tydelig at de visste om det pga rød maling.

 

Det kommer inn noe luft i bremsene bak, så da skal jeg skifte bremserør bak og lasteventil. Lasteventilen som står på nå er defekt, og må skiftes uansett.

 

Jeg har ikke fått tak i denne delen i Norge (brukt), og det var kun Boets Bildemontering AB som svarte på henvendelse. Ny del koster 1673 kr på Mekonomen. Det er mer enn bilen er verdt, og er ikke aktuelt! Er det noen som har en lasteventil liggende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ikke den viktigste delen av bremsene dette:P

 

 

mmmnjaaa.. kansje ikke den direkte viktigste, men om du har lastventil som ikke lengre fungerer, så kan du ved nødbrems risikere og blokkere bakhjula før framhjula. og da kan det skje saker og ting veldig fort

 

og da nytter det ikke om du er elite Driftking-kong jubaluba

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår