JGHines Skrevet Mai 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2012 Hei Har et problem ved at jeg klarer å fremprovosere en slags skrapelyd ved pådrag på min Audi. Etter litt feilsøking har jeg kommet fram til at det kanskje er eksosanlegget som tar borti noe metall eller lignende når motoren får belastning. Det er bare en par centimeter klaring for eksosanlegget fremover, og klarer ganske enkelt å dytte det slik at det treffer metallet. Kan dette være oppheng til eksosanlegget som er slitt, eller motorfester? Ser ut som om alle oppheng til eksosanlegg henger der de skal, uten at jeg har fått bilen på bukk for å sjekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2012 Hvor tar det borti da? Langt bak eller ved varmedekselet? Om alle gummiopphengene er på så kan de være slappe og morkne. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGHines Skrevet Mai 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2012 (endret) Ganske langt bak, like foran bakhjulene. Den potta (eller hva det kan være) til venstre i bilde (lengst frem) kan man med et enkelt dytt få til å treffe metalldekselet som er festet framfor den. Endret Mai 27, 2012 av Quattro73 Limt inn bilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2012 Vil tro det er gummiopphengene som er blitt slappe. Disse får du på Biltema, men kvaliteten på de er elendig. Må byttes hvert år. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGHines Skrevet Mai 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2012 Hvor mange av disse er det? Er alle like? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 3 stk; Venstre + høyre på midtre potter + en framme på bakre potte. 2 stk; bak på bakre potte Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGHines Skrevet Juli 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2012 Liten oppdatering. Det viser seg at i tillegg til gamle og slitne oppheng, var også det fremste metallfestet for oppheng på den bakerste potten rustet av. Tror jeg skal kappe meg noe metallbånd for å spenne rundt potta og henge den opp i. Det viser seg forresten også at en kan skifte oppheng uten å jekke opp bilen (om en ikke har klaustrofobi) ved å bare krype innunder. Dro med meg jekken og brukte den til å avlaste opphengene når jeg skiftet dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg