Gå til innhold

4pekatts Golf GL 1.8L ABS-ADZ 95mod!

Ranger emnet


4pekatt

Anbefalte innlegg

  • Svar 422
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vet ikke eksakt hvilke verdier denne skal ha, men hadde overrasket meg om det var andre enn den blå giveren. Dine målinger høres temmelig greie ut, mål gjerne på nytt med kald motor siden det er når den er kald du har problemer. Men som sagt, tror ikke denne giveren er feilen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror ikke jeg heller. Jeg tanket, og fylte på med noe "Benzinadditiv" og rødsprit.. Fusker ikke noe i det hele tatt lenger... ;)

 

Så.. Takk for hjelpen!

 

Får se om det er like bra i morgen tidlig også ;)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens - Om det enda er noen som bryr seg om tråden min... :)

Jeg har tatt en LANG ferie nå, og er klar for en liten oppdatering på kjærra... :)

 

Her er en liten liste over ting som har skjedd de siste 31 dagene;

 

1* Det er montert nytt senkesett (Eller hevesett, alt etter hvordan du ser på det)

2* Det er montert nye frontlykter

3* Det er montert lyktespylere

4* Det er montert panserforlenger

5* Det er montert høyderegulator og aktuatorer i hver lampe

 

 

Neste helg skal jeg også gjøre følgende;

 

1* Skru navet helt av, og ta av framdemperne

2* Bytte hjullager i hvert nav (Med hydraulikkpresse)

3* Bytte bærekule på hver side framme

 

 

Deretter har jeg firehjulskontroll den 15. Januar, og myndighetstime noen dager etter det.

 

 

 

Bilder fra senkesett-operasjonen

 

Nå er bilen oppe på bukk, og he rer et bilde av de gamle demperne..

215D79C1-B774-48ED-8DF2-1BA52DA91CF0-10448-00000CEA2A3EFFD3.jpg

 

Demperen blir løsnet fra navet;

37FD9ED3-6C85-4301-96AA-6D1AE1199169-10448-00000CEA44EDD22B.jpg

 

Her er bilen fått opp på bukk, og dekkene er av :) Demperne er demontert på hver side ;)

6F3E5BA6-75C1-45A8-B98B-8104C21F312A-10448-00000CEA236203D3.jpg

 

Ny bakdemper;

9F3696F3-F87E-4542-B7C5-7CB81DD71C3B-10448-00000CEA342D01C7.jpg

 

Ny frontdemper;

D74F218C-1F3D-4D2F-B6B7-66E691BF78B3-10448-00000CEA3CE928AF.jpg

 

Sammenligning mellom gammel og ny! :)

49DA1D56-C271-48B4-B8E6-497651F8B3AA-10448-00000CEA4DFE1754.jpg

 

Den nye frontdemperen kom på plass enkelt og greit;

B6F5402B-1589-4D85-86D2-7B22290F0C04-10448-00000CEA58D91DA2.jpg

 

Den gule stopperen der måtte etterhvert byttes ut med den gamle - Hvorfor? Bilen stod kun på stopperen, og ikke på demperen :)

B4346750-D0A2-4EB5-BEC5-3FDA74578CDF-10448-00000CEA61890063.jpg

 

Og her er bilen senket... Eller hevet? Den ble monsterhøy framme, fordi stopperen i demperen framme var for lang.. Dermed stod den kun på stopperen! :)

F83E53E5-FC65-4CDA-9C7D-B1F631FD9A32-10448-00000CEA6984C2BD.jpg

 

 

Samme regla bak.. :)

FBB02A59-5A61-4637-B999-ABFCFAED366E-10448-00000CEA86EA7031.jpg

 

Ganske grei klarering oppover her.. :p

75F95BD5-B9BE-4497-97C3-1093E7C9E07E-10448-00000CEA8DB982E6.jpg

 

 

Og her har vi bilder fra lykteoperasjonen min :)

 

Jeg begynte det hele med å montere lyktelista jeg bestilte sammen med alt lysutstyret - Den er midt i en prøvefase, og jeg må vente til jeg får f stylingleppa mi på plass før jeg virkelig bestemmer meg.. ;)

CC82E25A-F6FC-4BCD-ACBF-20343C6AD44A-10419-00000CE0ECCBD220.jpg

 

Deretter begynte jeg på lyktespylerne. Montasjen av disse gikk greit for seg, men det måtte en god del fundering til for å få plassert reservoartanken ordentlig på plass! :)

AE4288EC-FB93-4138-99D9-155CD18B912B-10419-00000CE0F52E27CB.jpg

 

 

Med fangeren av, var det bare å sette i gang. Jeg målte opp og fant den optimale plasseringen for dysene, og borret hull på hver side. Dermed trakk jeg rør gjennom støtfangeren, og inn til tanken (som havnet under generatoren!)

281C5512-D686-45D9-BC89-52C1A0DBD669-10419-00000CE0FB3D60EC.jpg

 

 

Ganske fornøyd med resultatet av disse.. De spyler fint! :)

1CCF8A31-54C9-42B3-A9D9-3FCC7411895A-10419-00000CE10324E371.jpg

2B597E43-A29F-48C8-ABE1-3FB07A9E7252-10419-00000CE10C0F5474.jpg

 

Og, her er fronten etter at dysene er montert, og prøvd ut. Ble ikke finest i verden, men men.. :)

0938209D-E07E-40BC-96C3-CAEF98C2D2F2-10448-00000CE9C8474F6E.jpg

 

 

Nå er det bare å hive seg på motorene. De erstattet de manuelle justerings-knottene, og de passer perfekt.. :)

5BC4319A-823D-450B-B203-BFE59949FAF2-10448-00000CE9D1E02E7C.jpg

 

 

Avansert montering på gang..

77581D3B-B50E-40BA-9CD3-89A3D699233F-10448-00000CE9DA7B9500.jpg

 

 

 

Og, til slutt er det en liten videosnutt som viser motorene i arbeid.. Der var de ikke kalibrert rett, og de lager noe lyd.. :/

5F4B6BFD-72F8-4123-9A11-F19AA13831AB-10448-00000CE9E4BF8807.mp4 video by 4pekatt | Photobucket

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår