Gå til innhold

4pekatts Golf GL 1.8L ABS-ADZ 95mod!

Ranger emnet


4pekatt

Anbefalte innlegg

IMG_9463.jpg


Hei!

Bilen da jeg fikk den
j0lnwz.jpg

Bilen i dag
IMG_2024_zps40ee00bc.jpg
IMG_1998_zps106f8aa9.jpg

Dette er godgolfen min, som ble min den 29. April 2012 smile.gif (Bildet ble tatt rett før salgsdatoen, altså før jeg begynte å mekke)
Den har altså snart vært én måned i min besittelse, og den ble kjøpt som reparasjonsobjekt! smile.gif
Bilen har jeg skrudd masse på sammen med en kompis av meg, som har vært til stor hjelp! Kunne ikke gjort halvparten av alt dette uten han smile.gif

Bilen kostet meg 12500, og det fulgte med et semi-ok anlegg, 2 sett med dekk (alu felg på begge), setetrekk og nytt senkesett. Det er også ettermontert xenon og nytt luftfilter.
Med bilen har det fulgt noen småproblemer:

1* Eksosanlegget er litt løst (FIKSET)
2* Merkelige frontlykter (FIKSET)
3* Dårlige bremser (FIKSET)
4* Sinnsyk oljelekkasje (FIKSET)
5* Merkelig høyre bakvindu
6* Nøkkel fast i bagasjeromslås (FIKSET)
7* 5kg hundehår (FIKSET)
8* Ikke fungerende sevostyring (FIKSET)
9* Festene til leppen foran er ødelagt (FIKSET)

10* Rust (Forrige eier ba meg holde kanalene under oppsyn)

(Dette var det jeg kom på i farten)

Til nå har jeg (Med god hjelp fra Bwana) fikset oljelekkasjen. Begge oljetrykkfølerne var lekk, og det sprutet på radiatorviften, som sprutet over HELE motorrommet. Etter et par liter olje, og noen motorvasker ble dette fikset. TAKK BWANA! smile.gif

Jeg har byttet den herslige grillen med frontlyktene med en normal Golf 3 grill, som etter hvert skal byttes med en emblemfri GTI grill.

Jeg har byttet oljefilter og oljetrykkfølerne.

Jeg har byttet servoreim (Dermed fikset servoen)

... Og jeg har bygget en liten basskasse, og bestilt forsterker.

Også slenger jeg med noen bilder for hvordan den ser ut nå... Blir nok å utbedre prosjektlogg på denne tråden! smile.gif

Fronten:
169lxxh.jpg


Ræva:
4voj1v.jpg


En liten peek på innsiden:
6hjpmx.jpg


Setetrekkene:
2cdd7pj.jpg


Hjemmesnekret basskasse (Dårlig bilde)
2zebh2o.jpg


Sommerdekk smile.gif
6is5g2.jpg

Endret av 4pekatt

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 422
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Oi, her ble det merkelige bildestørrelser... For å se fulle bildestørrelser, så må dere åpne bildene i en ny fane.. Skal ordne dette ASAP :)

 

Jeg tar gjerne mot feedback, og tips&tricks :)

 

EDIT: Der var bildestørrelsene på plass :)

Endret av 4pekatt

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skulle gjøre et bremseskifte på bilen.

 

Jeg begynte med å ta av dekkene (såklart). Forrige eier hadde brukt ordentlig med makt da han satte på sommerdekkene... Måtte på biltema å kjøpe nye hjulbolter.

IMG_0432.jpg

 

 

Med hjulene av var det bare å gå til verks på kaliperen.

IMG_0433.jpg

 

 

Jeg fikk caliperen av uten noe stress, og alle bremsene kom ut.

IMG_0434.jpg

 

 

Desverre hadde NBS sent meg feil bremser, så det ble nok en tur til biltema for meg.

IMG_0423.jpg

 

 

Nye bremser på biltema var ikke noe stress, og jeg fikk dem på plass ganske snart.

IMG_0435.jpg

 

 

Nå måtte jeg bare få stempelet tilbake i kaliperen. Jeg prøvde først med en skrutvinge. Funket på den ene kalipperen, men den andre var bom fast.

IMG_0436.jpg

 

 

En rask tur på biltema fikset biffen ;)

IMG_0437.jpg

 

 

Og til slutt var bremsene på plass! :)

IMG_0438.jpg

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom stempelet i den ene kalipperen var så tung å få inn så burde du ta en ekstra kikk på hvordan det ser ut bak mansjetten rundt stempelet.

 

Jasså?

Hva kan jeg forvente å finne der?

 

Jeg trodde der og da at det skyldtes forskjellig trykk på stemplene, av uvisse, uvarlige årsaker :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I verste fall kan du finne rust der, altså om det er hull på mansjetten og vann har kommet inn. Ville bare sjekket for å være på den trygge siden. Om det er rust der så kan bremsene henge litt på det hjulet.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde det, men jeg merket ikke noen ting :)

 

Du, hva kan det skyldes at de gamle bremseklossene mine var slitt "skeivt"? Bremsebelegget var tykkere i den ene enden enn den andre? ;(

 

 

In other news, jeg planlegger å begynne med lakkering! Har begynt å lese meg smått opp på hvordan man gjør dette, og det virker ikke så vanskelig! :)

Jeg skal kjøpe nye frontskjermer, frontfanger og sideskjørt før lakkering. Deretter skal jeg anskaffe meg en sportsleppe foran, og i værste fall havner det en frekk bakfanger på også :)

 

Bilen skal enten være kritthvit eller eplegrønn. På den bueformen rett under vinduene som går langs hele bilen skal ha en liten tynn hvit stripe, mens alt over skal være metallic svart.

http://images30.fotki.com/v471/photos/3/33057/1128558/DSC03898-vi.jpg

Slik, bare med andre farger :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, hva kan det skyldes at de gamle bremseklossene mine var slitt "skeivt"? Bremsebelegget var tykkere i den ene enden enn den andre? ;(

 

Mest sannsynlig kommer dette av at glideboltene går tregt. Om jeg forstår deg riktig da, at den ene bremseklossen var mer slitt enn den andre.

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/286709-guide-skifte-bremseskiver-og-klosser-audi-80-90-100-a.html#post2873081

 

Brems7.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Brembo eller AP bremseskiver og Pagid, Mintex eller Ferrodo bremseklosser :) Brembo og Pagid på bildene i guiden.

 

"bremseklossholderene" kalles bremseåk, holder med føringsbolter i AKTE, eller enkelt og greit det du kaller de ;)

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår