Gå til innhold

Sliter med tomgangen min på 1,8 90 hk

Ranger emnet


Marcolsn

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sliter med tomgangen min på golfen min! den har monojet (eller hva den greia med forgasseren som stiller gassspjeldet heter).

Den ligger vanligvis på 1000 rpm, men inni mellom så går den så høyt som 4500-5000 rpm på tomgang :o da må jeg stoppe bilen, under panseret, og rett og slett bare presse spjeldet litt tilbake, så roer den seg ned..

Noen ganger å så driver den å kødder med at den går ned til 3-400 rpm også "ruser den seg" opp til ca 3000 rpm, også faller den helt ned igjen. Også sånn fortsetter den helt til jeg presser tilbake spjeldet igjen..

Det er ikke alltid den går så høyt som 4-5000 rpm, noen ganger så ligger den på 2000 rpm å, men fortsatt ganske høyt det å! :o

 

Noen som har hatt det samme problemet og vet hva som kan være galt? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke gasswiren din som går tregt siden du må presse gasspjeldet tilbake? Om ikke så er det sikkert tomgangsmotoren som ikke er som den skal være. Kjøp da en brukt monomotronic-enhet og sett på. Er fort gjort å bytte.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å smøre opp gasspjeld og alt der?

Har aldri vert borti slikt krøll på disse motorane, (Det er motorkode ABS du har?)

Har du prøvt å rykke litt på gasspedalen, får å liksom "lure" gasspjeldet tilbake på plass?

 

Om alt annet feiler har jeg en monojet enhet stående her, som du kan få billig (siden det er mange av de og de nesten aldri ryker) ta isåfall kontakt på PM

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Det er ikke gasswiren din som går tregt siden du må presse gasspjeldet tilbake? Om ikke så er det sikkert tomgangsmotoren som ikke er som den skal være. Kjøp da en brukt monomotronic-enhet og sett på. Er fort gjort å bytte.

 

Har byttet gasswire også. Men det som var så rart er at jeg byttet toppakning, så ble den helt fin i tomgangen :o lenge!

Men nå har det brått kommet tilbake igjen .. hva er monomotronic-enheten'a? om jeg tør å spørre :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mener enda at siden du må presse spjeldet tilbake så er det noe annet som er feil, gasspedalen som henger seg opp eller ettelllerannet, eller at spjeldet løsner fra den dritten vaieren henger på? om du forstår...

Min kødda seg litt slik til pga en vaakumslange som gjorde at den fikk alt for mye drivstoff, da fikk jeg gjerne tomgang på 1500-2000, men ikke så høyt som du sier...

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener enda at siden du må presse spjeldet tilbake så er det noe annet som er feil, gasspedalen som henger seg opp eller ettelllerannet, eller at spjeldet løsner fra den dritten vaieren henger på? om du forstår...

Min kødda seg litt slik til pga en vaakumslange som gjorde at den fikk alt for mye drivstoff, da fikk jeg gjerne tomgang på 1500-2000, men ikke så høyt som du sier...

 

alt er helt likt siden jeg fikk bilen! men kan hende det er noen av dem vakuumslangene som har hoppet ut ? :o er det de slangene rett over gasseren, som kommer ut bak der liskom? hvis du skjønner?

Har jeg 1500-2000 så er jeg kjempe glad ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår