Gå til innhold

Tennplugger Vectra 1.6 2000 Ecotec

Ranger emnet


munds

Anbefalte innlegg

Min kjære Vectra 1.6 2000/1 (Automatgir) sliter nå ganske mye med tenningsproblemer og fusking. Det har gradvis blitt verre, men nå er det såpass dårlig stemning under panseret at jeg må gjøre tiltak.

 

Fått med meg via forumet at det er lurt å bytte plugger og ledninger, så da har jeg to rookie-spørsmål:

 

1. Hvor er tennpluggene lokalisert egentlig? Skrudd av et par deksler, og lurer på om de ligger under ett av disse dekslene på bildet vedlagt?

2. Hvilke type plugger må jeg kjøpe? Tenker Biltema eller noe.

 

Bonusspørsmål:

Tenker det kan være greit å bytte pluggledninger også etter å ha lest en del tips her på forumet, hvilke type skal jeg kjøpe? Finnes disse også på Biltema?

 

 

Takker.

post-65335-1380485418129_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter hel coil på denne, den svarte firkanten du ser på midten der, du skrur opp av torx skruene der, tar av kontakta og drar den opp. I og med at du har coil som sitter rett over tennpluggene så har du ingen egne tennpluggledninger. Begynn med å skifte pluggene og se om den blir bedre. Kjøp skikkelige plugger, ngk o.l har det på torshov, bilxtra osv

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra opelduude.

 

Er det noen spesielle plugger som bør kjøpes? Er vel ikke alle typer som passer?

 

Tenker å kjøpe før jeg begynner å skru. :)

 

 

EDIT: Er dette riktig variant med tanke på mål og slikt?

 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Tenning--glodesystem/Tennplugg/TENNPLUGG-7523/

 

PS: bare et eksempel, skal kjøpe bedre kvalitet ;)

Endret av munds
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår