rundal Skrevet Mai 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2012 Hei. Skulle sjekke litt på bilen til gamlemor i dag, etter at hun har klaget over litt rykking ved gasspådrag. Første tanken som slo meg var å sjekke tennplugger, men når eg drog ut tennpluggledningen såg eg at det var en god del olje inne i kammeret til tennpluggen. Detta kan ikkje være bra... Nå kom eg ikkje til med mine pluggnøkler der, så eg fekk ikkje av pluggene, må en tur på Biltema i morgen. Men uansett...hva kan det komme av at det er masse olje i kammeret til pluggene? Bilen er en 99 mod, 1.6l. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2012 Trolig litt lekkasje i toppdekselpakning. er vel neppe noe særlig skadelig, men bør vel gjerne fikse det. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rundal Skrevet Mai 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2012 (endret) Var det eg tenkte etter å ha lest litt her på forumet. Fått inntrykk av at det ikkje er den helt store operasjonen å fikse det? Og, på mekonomen kaller de det for ventildekselpakning...regner med det er det samme? Endret Mai 11, 2012 av rundal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2012 Jepp, ventildekselpakning ja, er jo litt trangt nedmed de boxermotorene så spørs jo hvor lett det er å få av toppdekelet. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
verksmester Skrevet Juni 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2012 er vel strengt tatt plugghullstetningene som lekker olje inn der, og det fører til at pluggledningene blir dårlig. bytte tettningene kabler og plugger, så blir bilen tipp topp igjen :) hele opperasjonen tar vel ca en time. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg