Gå til innhold

Var det noen som kalte det for "Silly season"?


VeilSide

Anbefalte innlegg

Vel da sitter jeg og vurderer på litt mods på min lille gamle 280SE 82 mod ;)

 

Det er fare for at jeg må inn å rote litt i motoren uansett så da tenkte jeg : Hey ... hvorfor ikke sjekke om det er noen relativt billige mods jeg kan gjøre for å hente ut bittelitt extra effekt. Hva kan jeg gjøre? Må vel finnest noe som kan gjøre at jeg kan hente litt extra guff. Kan jeg montere turbo på kjerra? Hva ville eventuelt noe slikt koste?

 

Jeg er villig til å teste det meste bare ikke lommeboka mi svir opp :D.

 

Og ja ... hvordan er fronten til en W126 i forhold til en 92-96 mod Prelude? Sitter på noe til en slikt som jeg vurderer om jeg skal "jobbe" på mercen vist det ikke vil kreve alt for mye. Det gjelder egentlig ikke bare fronten men også bakfangeren og sideskjørt :D :D .

 

Så kom igjen nå folkens ... hva kan jeg gjøre med kjerra mi?

 

attachment.php?s=&postid=153466

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes bil en tøff nok som den er jeg, har samme chass. selv og w-126 ser ærlig talt penest ut orginalt... (bilene er tross alt en luxus bil de-luxe til å være fra 80 tallet, eller hva?)

Hvis du tar en titt på http://www.tuning.no har de bilder av et par styla SE og SEC der, det hjalp på utseendet, men bilene er likevel veldig pene å se på som de er.. Draget i disse bilene er også fenomenalt, (i forhold til vekt størrelse comfort alder osv.)

8èrne drar iallfall toppers... Har selv en SE 380/55amg -83, amgèn fra 93 gjør jo sitt, men den orginale motoren drar de helt greit uans... Ta vare på bilen din, disse blir etterhvert (og er blitt) et meget etterspurt samleobjekt, særlig i tyskland..

 

Chris.

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

senk max, store STORE hjul (helst vanlig AMG!) mørke ruter..helrøde baklys..fjerne solskjermtingen på taket..lakkere alle lister, fangere og sidespeil i bilens farge...lakkere grill eller bygge om grillen til avantgardegrill..pent..behold all krom på bilen..etter dette vil de fleste snu seg etter bilen...

 

turbo på den?vel..turbo kit til min 230E kom på ca 50000kr...er en del penger..det som kan gjøres med motor billigere er vel det vanlige...filter og eksos..plane topp...skjønner?bedre å ha fet lav og dyp brumme lyd og null plastik enn masse japseavfall på en MB...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chris-84

Synes bil en tøff nok som den er jeg, har samme chass. selv og w-126 ser ærlig talt penest ut orginalt... (bilene er tross alt en luxus bil de-luxe til å være fra 80 tallet, eller hva?)

Hvis du tar en titt på http://www.tuning.no har de bilder av et par styla SE og SEC der, det hjalp på utseendet, men bilene er likevel veldig pene å se på som de er.. Draget i disse bilene er også fenomenalt, (i forhold til vekt størrelse comfort alder osv.)

8èrne drar iallfall toppers... Har selv en SE 380/55amg -83, amgèn fra 93 gjør jo sitt, men den orginale motoren drar de helt greit uans... Ta vare på bilen din, disse blir etterhvert (og er blitt) et meget etterspurt samleobjekt, særlig i tyskland..

 

Chris.

 

Joa ... jeg er GODT fornøyd med at det er en 82 mod ;)

 

Kom vel fram til at jeg beholder bilen original og lar være å hive på noen fangere og slikt. Selv synes jeg at W126 er blant de peneste som er laget av MB (ikke av HELT nye modeller)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wicky124

senk max, store STORE hjul (helst vanlig AMG!) mørke ruter..helrøde baklys..fjerne solskjermtingen på taket..lakkere alle lister, fangere og sidespeil i bilens farge...lakkere grill eller bygge om grillen til avantgardegrill..pent..behold all krom på bilen..etter dette vil de fleste snu seg etter bilen...

 

turbo på den?vel..turbo kit til min 230E kom på ca 50000kr...er en del penger..det som kan gjøres med motor billigere er vel det vanlige...filter og eksos..plane topp...skjønner?bedre å ha fet lav og dyp brumme lyd og null plastik enn masse japseavfall på en MB...

 

Vel ... kan ikke senke den så mye mere. Tar nok nedi vist det er mere en 1 person med i bilen. AMG felger blir det nok aldri. De har lixom aldri falt i smak for meg. Rutene er sota (dog ikke helt frem og ikke bakvinduet ettersom jeg ALDRI blei fornøyd med det). Helrøde parklys? Har hvite blinkerse og har vurdert helt hvite baklys. Er ikke så fælt mange lister å lakke ettersom listene er kromma ;). Sidespeila og fangeren er i bilens farge fra før de. Jeg lakker nok grillen sort ettersom den er grå nå men jeg bygger den ikke om. Da blir den stygg synes jeg. Krommen trenger kanskje en liten "shining" vil jeg tru. Er litt "slitt" den.

 

Har tenkt på turbo men føler at det vil bli for dyrt. Da kjøper jeg heller en delebil fra Tyskland med grommere motor :D. Satser på å få bygget ny eksos i løpet av noen uker å ha 2 stk 2x3" utblås på den.

 

Så konklusjonen har vel blitt at jeg bare holder den i den standen som den er (som er MEGET god) og legger av penger til en lekebil (les ricepowah)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, la meg gjøre en ting helt klart: Det er *alltid* mulig å senke mere, og jo mere man senker jo penere blir bilen. Deretter trenger du bare (dyre) felger i minimum 8*17 ET: lav, og hvite blinkers rundtom.

 

Skal ikke være mye motor i en slik pimpride-Mercedes, den skal tross alt bare brukes til å rulle rundt på bling-bling-felgene på kveldstid.

 

Skal man kjøre fort i svingene kjøper man seg CRX til å begynne med.

 

PS: En god topic forhinderer å få kjeft fra admins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff kan den senkest mere men den skal brukest til daglig bruk om sommeren så trenger litt bakkeklaring. Den ruller på 16" nå og jeg har vurdert 17".

 

Som sagt så kommer jeg nok også til å bytte baklampene. Har funnet noen som jeg vurderer :

 

222723.jpg

 

Vi testa CRX på svingete vei i kr.sand i helga ... vil ikke si den lå så godt akkuratt ;) Var en 190E som forsvant ifra oss i første svingen ;)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at crx skal ha 160hk må det være Vtec!

Original Evo1 finnes det kanskje 2 av i norge..

 

Er helt sikker på at du hadde kjørt rundt en CRX 1.6 16v med 190E 2,3 16v eller 2,5 16v! :D

Kanskje ikke kjørt rundt en VTEC, men tror nok en 2,5 16v hadde kjørt fra den på svingete vei.

CRX 1.6 16v skal vel ikke så mye til å kjøre fra?:D

 

Kunne holdt på i det uendelige med å ramse opp Merce`r som hadde kjørt fra en CRX!

Så det så!;)

 

"Fattigmanns gubbebil" er det teiteste jeg hører, viser bare hvor lite peiling du har hvis du kommer med en sånn kommentar.

Skal lete lenge etter noe så sportslig som en 190E 2,5 16v, den har jo tross alt banket BMW M3 fra den tiden på bane..

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, så du (en øyvind) tidligere skrev at en slik mercedes (w-126) ikke skal ha så mye til motor? Misforstod jeg?

Altså, du synes ikke en MB med nesten 2 tonn (!!!) å drasse på ikke skal ha så mye å dra med? Nei vel...

Og for å informere; w-126 er laget for å cruise på autobahn i over 200 kmt/h uten at man trenger føle noe som helst ubehag, dette trengs det krefter og vekt til for å klare, så ikke påstå at disse bilene ikke trenger krefter (noe de alle har flust av) og at de kun er til å kjøre bling-bling eller hva du nå kalte det, om kvelden...

 

Vennlige hilsner Chris.

:)

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst ute med dynamitt og fenghetter i glasshus igjen. Det var da slett ikke meningen å tråkke Mercedes-folket på tærne med den CRX-linja jeg kom med først, og jeg er fullstendig klar over at Mercedes 190E har potensiale til å gå jævlig godt (ref: 2,5 16V og EVO1 etc. o.l.). Men nå var det ikke snakk om 190E i denne tråden...

 

Nei, jeg mener det at en sånn Mercedes (ja, den i topicen), ikke *trenger* enorm motor for å kunne gli rundt på stripa og showe-off bling-bling-felgene sine. Det er en *helt* annen sak at med en skikkelig motor så flytter denne bilen på seg, med det er ikke *nødvendig* for å cruise på stripa.

 

Altså, det må være en bra spesiell Mercedes som skal klare å knekke en CRX med 160 hester og latterlige 900 kilo på en svingete vei. Dette er tross alt Bilen som er kjent for å ha samme väghållning som en gocart. Ikke det at det er helt umulig, men jeg skjønner ikke helt hvordan en original 190E med 120 hesters gassermotor og duvende fjæring skal få det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel ... tråden sporet litt av menne ...

 

CRX`en glapp på alle 4 og det var en VTEC. Om mercedesen var original? Vel ... tviler på det (dette kan noen andre av dem som var med på kjøringa svare på) EDIT : den var vist det

 

Chris-84 : Som du sier. W126 er laget for å cruise ... ågjett om jeg skal gjøre det når skilta endelig kommer på igjen :D For øyeblikket kan jeg ikke gjøre så mye annet en å bruke opp siste rest av bakkdekka ;)

 

Skal få vaska den og bont den så får jeg ta nytt bilde (blingbling :D:D)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, for all del, jeg reagerte bare på at du mente de ikke hadde/trengte motor.. misforstod deg sikkert bare..

Er helt enig i at 190ène ikke er spes tess, men i svingene vet jeg de ikke er så værst, men det holder nok ikke orginalt mot en crx nei...

Vet selv av erfaring fra min en 380/55 SE w-126 at den er en ordentlig skli-kjerre deluxe, men når det kommer til større veier er den mer overlegen enn dissa "småfreserne"...

Chris...:)

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Altså, det må være en bra spesiell Mercedes som skal klare å knekke en CRX med 160 hester og latterlige 900 kilo på en svingete vei. Dette er tross alt Bilen som er kjent for å ha samme väghållning som en gocart. Ikke det at det er helt umulig, men jeg skjønner ikke helt hvordan en original 190E med 120 hesters gassermotor og duvende fjæring skal få det til?

 

Du kan jo være med en tur i "fattimannsmerca" mi, og kjenne om den duver i svingene ;) (tror Veilside og Mazdius skjønner hva jeg mener) Nå har jeg jo selvfølgelig ikke orginalt understell, men har jo "bare" 122 hk. (har innsprut forresten :D )

 

Merca mi veier ikke mer en 1050 kilo, så vekta skal du ikke "disse" ned på. Ikke så veldig mye som skal til før de henger godt i svingene. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by viper

Du kan jo være med en tur i "fattimannsmerca" mi, og kjenne om den duver i svingene ;) (tror Veilside og Mazdius skjønner hva jeg mener) Nå har jeg jo selvfølgelig ikke orginalt understell, men har jo "bare" 122 hk. (har innsprut forresten :D )

 

Merca mi veier ikke mer en 1050 kilo, så vekta skal du ikke "disse" ned på. Ikke så veldig mye som skal til før de henger godt i svingene. :cool:

Takk for tilbudet, men det blir litt langt å reise fra Tromsø til Kristiansand bare for å prøvesitte en bil. Men den sitter helt sikkert som tyggis på veien. Hørte jeg gule Koni, Eibach-fjører og grove stabilisatorstag og tårnstivere? Så den er virkelig så lett? Jeg trodde de der lå på 1200+? (tomvekt, uten fører)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår