Gå til innhold

golf 2 turbo prosjekt:)

Ranger emnet


mondeotor

Anbefalte innlegg

til uka blir orginal motoren sotte inn, så jeg får eu godkjent bilen:) så blir turbo motoren startet på. har tenkt på et oppsett, tenkte og bruke 2,0 8v blokk med 16v topp, g60 ledningsnett med chippa hjærne, dyser vet jeg ikke helt enda. tengte og bruke orginale stempler med smidde rådelagre. siden forbrenningskammeret på 8v er på stemplene og i toppen på 16v så trur jeg skal få lite nok komp:) derfor jeg bruker orginale stempler:) kom gjærne med noen innspill viss det er noe dere synes er bedre?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

mye fint lese stoff der:) trur jeg bruker de orginale rådene, bare skifter til litt stærkere rådelagre:) i min teori slipper jeg også og dreie ned stemplene siden jeg mister mye komp når jeg monterer 16v toppen fra gti 2.0 på 8v 2.0 blokk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Du får alt for lav komp. Du ender vel på 7 eller 8. Noe so er alt for lavt tid ditt effekt mål, du får turbo-lag fra H------.

Siden du må til med cøstøm software og mye annet så kan du like greit gjøre jobben skikkelig.

Skaff deg en 16v KR bunndel. kombinder den med stempel,råder, innsug, fuelrail, dyser,Waste gate,turbo og grenrør fra Audi 20vT (kappe vekk og sveise for å fjerne en sylinder på alle delene)

Cøstøm software til Digifant fra G60 og du har oppimot 300hk.

 

Eg har Downpipe som er ferdig til Golf 2 vis du går den veien.

Den krever en go del ombygging til min Golf mk1, så mulig det blir bygging av en ny fra bunnen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår