mondeotor Skrevet Mai 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2012 så har jeg kjøpt ny orginal motor som skal stå i mens turbo motoren bygges:) har vært på biltema og kjøpt nye pakninger rundt om motoren med toppakning og reg reim, ny olje og olje filter får den også:) og tennplugger:) alt kom på 1000 kr så syntes ikke det var så dyrt:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondeotor Skrevet Mai 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2012 da var toppakning, reg reim, tennplugger, ventiltetninger, olje filter skiftet:) fant ut at en frost plugg var vekk bak på motoren:S prøve og få tak på det et sted da:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondeotor Skrevet Mai 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2012 til uka blir orginal motoren sotte inn, så jeg får eu godkjent bilen:) så blir turbo motoren startet på. har tenkt på et oppsett, tenkte og bruke 2,0 8v blokk med 16v topp, g60 ledningsnett med chippa hjærne, dyser vet jeg ikke helt enda. tengte og bruke orginale stempler med smidde rådelagre. siden forbrenningskammeret på 8v er på stemplene og i toppen på 16v så trur jeg skal få lite nok komp:) derfor jeg bruker orginale stempler:) kom gjærne med noen innspill viss det er noe dere synes er bedre?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2012 Litt innspill om råder ;) http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-2/60380-2-x-45mm-webere-pa-golf2.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondeotor Skrevet Mai 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2012 Litt innspill om råder ;)http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-2/60380-2-x-45mm-webere-pa-golf2.html mye fint lese stoff der:) trur jeg bruker de orginale rådene, bare skifter til litt stærkere rådelagre:) i min teori slipper jeg også og dreie ned stemplene siden jeg mister mye komp når jeg monterer 16v toppen fra gti 2.0 på 8v 2.0 blokk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondeotor Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2012 [ATTACH]30888[/ATTACH] da var den gammle motoren ute:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Juni 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2012 Du får alt for lav komp. Du ender vel på 7 eller 8. Noe so er alt for lavt tid ditt effekt mål, du får turbo-lag fra H------. Siden du må til med cøstøm software og mye annet så kan du like greit gjøre jobben skikkelig. Skaff deg en 16v KR bunndel. kombinder den med stempel,råder, innsug, fuelrail, dyser,Waste gate,turbo og grenrør fra Audi 20vT (kappe vekk og sveise for å fjerne en sylinder på alle delene) Cøstøm software til Digifant fra G60 og du har oppimot 300hk. Eg har Downpipe som er ferdig til Golf 2 vis du går den veien. Den krever en go del ombygging til min Golf mk1, så mulig det blir bygging av en ny fra bunnen av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.