opelduude Skrevet Mai 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2012 Hva er det laget av da? Hvertfall ikke stål :P Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra GT Skrevet Mai 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2012 Joda, det dekselet der er laget av plast !! Å jeg vil tro at der e mange rundt omkring, som driver med Opel, som har sånt liggende :) 1,8 og 2,0 har like deksler. Passer fra -93 og oppover .Sett inn en annonse under "deler ønskes" her på bilforumet, så skal du se at det dukker opp noe ;) Mens du venter, så plugger du slangen, med en skru el.l. for å hindre at motoren drar falskluft ;) Det kan hende det blir litt grisete rundt hullet i dekselet, men det er bare å overse ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Mai 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2012 Er det plast? trodde det var alu jeg... Uansett, det burde ikke være noe stort problem å få fikset det. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjeg1 Skrevet Mai 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2012 Det virker som det er i plast hvert fall. Tettet igjen slangen med et tykt lag med gaffateip, og bilen startet nå på første forsøk :D Det må være noe i ordtaket om at kan det ikke fikses med gaffateip, så kan det ikke fikses :P Hvor lenge kan jeg forresten kjøre med slangen tettet igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjeg1 Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 ...og i går kveld var moroa over. Tenkte å ta bilen ned på butikken, men den nektet å starte. Sjekket at innsuget var tett, og det var det. Så nå er jeg nok dessverre helt i villrede igjen :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra GT Skrevet Mai 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 Finn noen som har makan motor, å prøv å bytt over en og en komponent :) Men veivføler/kamføler er sterke kandidater. Vanlig at disse dauer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Mai 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 (endret) Innsuget er tett? Hva mener du med det? Endret Mai 16, 2012 av 16vturbo Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 Synes du gjør dette mere vanskelig enn nødvendig, du har jo lest ut feil på veivføler, denne er dårlig slik at bilen avogtil vil få startproblemer pga feil tenningstidspunkt. Skift veivfølern din så får du ny bil. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjeg1 Skrevet Mai 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2012 Har byttet luftmassemåleren. Det hjalp ingenting. Byttet så veivføleren i kveld, men nå er den enda verre å starte enn før jeg gjorde det. Nå kinner den litt, men så bare "klikk" og alt stopper helt opp. Med hjelp fra annet batteri så får jeg omsider start på den etter noen runder med dette. Bilen går helt fint på tomgang nå, og virker ikke som den har problemer med det. Virker heller ikke som om motoren får for mye bensin ved oppstart heller lengre, for den "smeller" ikke slik som tidligere ved start. Noen ideer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjeg1 Skrevet Mai 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2012 Ingen ideer på hva det kan være denne gangen? Vurderer å bare kvitte meg med hele bilen. Eneste som er kjipt er at toppen er nylig overhalt, og registerreim og vannpumpa er byttet. Og det ble akkurat byttet ut flere deler i forhold til EU kontrollen, så den er godkjent i to år til. Men hva pokker hjelper det når jeg ikke får brukt den... :shake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2012 Altså. Når du fikk hjelp av en annet batteri til å starte så går den etter skifte av veivføler helt fint? Da trenger du vel bare et nytt batteri, ev lade det du har? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjeg1 Skrevet Mai 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2012 Nei. Da har jeg kanskje ikke vært klar nok. Når jeg fikk hjelp av annet batteri så fikk jeg svev på den uten at batteriet mitt gikk tom for strøm. Men det er like vanskelig (nei nå lyver jeg, det er verre å få start på bilen enn før jeg byttet veivsensoren) å få start på bilen. Motoren går rundt, og det kan høres ut som den skal starte, men så stopper den helt brått opp. Det er nesten som å slå av en bryter, bom stopp. Forsøker jeg videre å starte så skjer det samme igjen en hel del ganger, før den plutselig får start på seg. Uten hjelp av annet batteri så går mitt batteri tom for strøm i oppstartsprosessen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjeg1 Skrevet Juni 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2012 *Bumb* Ingen som har noen idé? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2012 Når du kjører på starteren så slutter altså motoren å gå rundt? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Juni 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2012 Det kan nesten virke som om du har en dårlig dynamo? Det koster ingenting å sjekke den, så kan være lurt. Er jo tydelig at du har et sammensatt problem. Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg