Gå til innhold

Spørsmål angående Drivknuter audi 80 B4

Ranger emnet


yosi4

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Audi 80 b4 1992 2l 8v som trenger nye drivknuter foran,leiter litt på Ebay.de men finner bare til audi 80 med abs.

Jeg ser ingen Abs lampe på min bil når jeg vrir om nøkklen, er det forskjelige drivknuter på abs og ikke abs?

finner liksom ingen andre enn den jeg linket til og det er kjipt om jeg bestille feil derfor spørr jeg.

 

legger med link av de jeg har tittet på,fint om noen kan bekfrete/avkrefte om disse vil passe min bil..

 

denne:

 

http://www.ebay.de/itm/Gelenksatz-Antriebswelle-Audi-80-90-1-6-1-8-1-9-2-0-ABS-/150590461890?pt=DE_Autoteile&hash=item230fe417c2#ht_4483wt_1139

 

eller denne:

 

http://www.ebay.de/itm/Audi-80-B4-2-0-E-1-6-2-0-2-3-1-9-TDI-16V-Cabrio-Avant-Gelenk-Gelenksatz-vorne-/251049445640?pt=DE_Autoteile&hash=item3a73b68908#ht_2532wt_1037

 

-Takk

Endret av yosi4

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ganske vanlig uten ABS på Audi 80 på tidlig 90-tall.

 

Så vidt jeg kan se i delekatalogen er navhuset forskjellig så biler med og uten ABS.

Jeg tror derfor det kan være risikabelt å prøve å bruke drivknute beregnet for ABS.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ganske vanlig uten ABS på Audi 80 på tidlig 90-tall.

 

Så vidt jeg kan se i delekatalogen er navhuset forskjellig så biler med og uten ABS.

Jeg tror derfor det kan være risikabelt å prøve å bruke drivknute beregnet for ABS.

 

--

 

 

Ok..Hvis du ser på den Nederste Linken øverst,er det denne som da vill passe min bil?=)

Kan noe svare meg med en gang hva forskjellen på 2l og 2lE?

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på bildet ditt at navhuset har (blendet) hull for ABS-sensor, blir derfor noe usikker. Hvilken motorkode har du.

De aller fleste Audi 80 B4 har ABS, noe din ikke har.

 

Skift mansjetten ;) http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/276846-guide-skifte-drivknute-drivknutemansjett-div-vag.html#post2820792

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på bildet ditt at navhuset har (blendet) hull for ABS-sensor, blir derfor noe usikker. Hvilken motorkode har du.

De aller fleste Audi 80 B4 har ABS, noe din ikke har.

 

Skift mansjetten ;) http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/276846-guide-skifte-drivknute-drivknutemansjett-div-vag.html#post2820792

 

 

Tror min motor kode er ABT.. ? tenkte og bytte hele skiten da det ikke kostet stort..du ville byttet bare mansjett?

Endret av yosi4

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke har ulyder fra drivknutene og det ikke har kommet skitt inni de, da hadde heg sterkt vurdert å bare rengjøre grundig, pakke knuten på nytt og montere ny mansjett. Guiden jeg laget beskriver denne operasjonen, og den er laget ut fra en 1993 Audi 80 med nettopp ABT-motor.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke har ulyder fra drivknutene og det ikke har kommet skitt inni de, da hadde heg sterkt vurdert å bare rengjøre grundig, pakke knuten på nytt og montere ny mansjett. Guiden jeg laget beskriver denne operasjonen, og den er laget ut fra en 1993 Audi 80 med nettopp ABT-motor.

 

 

Oki :) har nok ulyd fra knuta gitt,klakker godt noen ganger..setter pris på guidene dine skal bruke reg reim guiden din også...

flott att du tar deg tid til oss her inne :D

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo her for å hjelpe hverandre :)

Har du ytterdiameteren på drivknuten din?

 

nei har ingen mål på den,hvordan kan jeg ta dette lett? på mekonomen står det bare A: 33, F: 30, tror ikke det er måla..Finni ett sett jeg vuderer og kjøpe tror disse passer :D

 

http://www.ebay.de/itm/MAPCO-Gelenksatz-Antriebswelle-AUDI-80-B3-B4-90-Cabrio-Coupe-Avant-Radseitig-L-R-/180746149355?pt=DE_Autoteile&hash=item2a154f5deb#ht_4922wt_1139

Endret av yosi4

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår