Steffen Barka Skrevet April 28, 2012 Rapporter Share Skrevet April 28, 2012 (endret) Har allerede en tråd her ute ang. kjøp av diesel bil, men har nå ombestemt meg, og er helt sikker på at jeg skal ha bensin. Dette er en førstebil! Bilene jeg har sett på er: - Mitsubishi Galant Sports utgaven (liker disse veldig godt, er vel lite feil og svakheter på disse også? kun rust?) - Audi A3/A4 og Golf. Tenker da på 1.8T utgaven, hvordan er disse? - Toyota MR2, celica. Er litt usikker på om jeg vil ha slike "upraktiske" biler pga. lite romslighet og 2 dørs. - Diverse BMW'er, men er vanskelig å finne et bra eksemplar som ikke er rævkjørt - Har også sett litt på mercedes, men liker ikke de nye modellene med de runde lyktene. Liker bedre de gamle W124 bilene, men vil ikke ha altfor gammel bil. Gjerne kom med positive og negative opplevelser eller erfaringer rundt disse bilene, og eventuelt tips til andre biler. Krav: Bensin Småsprek. 130 hk+ Manuell girkasse Helst 5 dørs Sedan Kmstand: Helst i underkant av 150 000. MAX 200k. Voksenkjørt Pris: 0-70 000 ca. Servicehefte er jo et pluss Vil helst ha en bil som er pålitelig, og minst mulig problemer. Skal jo også se kul og flott ut! Er ikke interessert i noe pengesluk, og bilen skal ikke bruke uvanlig mye på mila. Takk på forhånd! Endret April 29, 2012 av Steffen Barka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 29, 2012 Rapporter Share Skrevet April 29, 2012 Jeg ville holdt meg unna 1,8 t motoren til audi, mye tull med turbo, oljetrykk,toppakning o.l Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Barka Skrevet April 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2012 Jeg ville holdt meg unna 1,8 t motoren til audi, mye tull med turbo, oljetrykk,toppakning o.l Har hørt at det er litt tull med disse, ja. Takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 29, 2012 Rapporter Share Skrevet April 29, 2012 Ingen turboer lever evig, og om de tar kvelden så skyldes dette som regel manglende smurning eller overoppheting grunnet feilaktig (ellerintetanende) bruk. Manglende snurning og lavt oljetrykk stammer fra koks og avleiringer som tetter oljesilen, noe som i de aller fleste tilfeller skyldes for sjeldne oljeskiftintervaller, gjerne i kombinasjon med mindre bra olje. I bunn og grunn er 1.8T en solid motor, og toppakning er ikke et problem på den, men coiler har hatt en tendens til å svikte. Testresultat etter kontroll av 15 millioner biler: http://www.expressen.se/motor/bilarna-som-klarat-besiktningen-bast/ Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Barka Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2012 Takk for svar, andre som tips og anbefalinger til andre biler? Vil egentlig bare ha noe pålitelig småsprekt som tåler litt hardkjøring iblant, og i tillegg at den ser helt ok ut. 2 dørs kan også være aktuelt. Hvor pålitelig er 1.8t vag som ungdomsbil? Eventuelt chip i tillegg? Tåler girkassen det? Er en stund til jeg får lappen, så jeg kan ha en bil som trenger litt fiks, men er ikke intr. i noe rævkjørt som ikke er pålitelig i det hele tatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moccelite Skrevet Mai 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2012 Har vore "medeiger" av en Audi A6 1.8T 1998 sedan og hadde ingen problem med turboen. Det man gjer feil er at om dei kjører biler med turbomotor hardt for så å bare parkere og sløkke dei så går turboen veldig fort til. En turbo skal roe seg ned før man sløkker dei. Siter Hilsen ei Bilgal jente :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2012 det man gjer feil er at om dei kjører biler med turbomotor hardt for så å bare parkere og sløkke dei så går turboen veldig fort til. En turbo skal roe seg ned før man sløkker dei. Helt riktig :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Barka Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2012 (endret) Takker for svar. Vet at en turbobil bør stå på tomgang etter en hard/lang kjøreøkt, så det skal jeg klare å opprettholde :) Men ville bare vite om disse tålte litt hardkjøring iblant, for det blir det jo. Og pålitelighet? Har hørt litt forskjellig om at dem ikke er så pålitelige, og at girkassene ikke tåler allverdens. Det kjekkeste hadde jo vært å satt i en chip. Spørsmålet er jo bare hvor pålitelig den eventuelt er etter det. (?) Og hvilken km stand bør jeg sette meg max når jeg ser etter akkurat disse bilene, før jeg regner med masse trøbbel. (Tatt i forbehold om at de er godt vedlikeholdt) Voksenkjørt.. EDIT: Og golf vs a3 vs a4: Er det noen svakheter på disse, eller er det same shit uansett hva jeg velger? Bare utseendet det kommer an på? Endret Mai 6, 2012 av Steffen Barka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2012 1.8T er pålitelige, billige i drift og holder i massevis. Så lenge det er manuell girkasse så trenger du heller ikke bekymre deg for denne. Når det gjelder maks km-stand så er det vanskelig å svare fornuftig, så lenge de har fått skikkelig vedlikehold så holder de lenge. A3 vs A4, er mest smak og behag samt forskjellig størrelse selvsagt. Golf har noe mer rustproblemer, alvorlig om du går tilbake som mk3. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Barka Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2012 Bumper denne tråden! Diesel er også aktuelt, er ute etter type 130hk+. Har fått veldig sansen for bmw e46 320d, men de er litt dyre syns jeg. I tillegg kommer jo reperasjoner og deler osv.. Må være litt småsprek, og se grei ut, og ikke minst være god å kjøre. Viktig at den ikke bruker så mye drivstoff.. sånn at det ikke blir til at man syter med å kjøre hele tiden pga. det er så dyrt Andre merker er også aktuelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Oktober 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2012 Kva med å sjå på Volvo s40, v40, s60 eller s80? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Barka Skrevet Oktober 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2012 Kva med å sjå på Volvo s40, v40, s60 eller s80? Synes diesel s40 og s60 er bra(nye modellen), men er jo altfor dyre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.