Gå til innhold

Steffen Barka

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Steffen Barka's Achievements

  1. Hei, sliter med å finne original avantgarde frontfanger til bilen min, og lurte på om dette kan være et alternativ? Frontfanger AMG-look MB W203 - PARTS AND RETARDS AS "God passform" står det, men stiller meg litt skeptisk der.. Fikk en mail fra PartsAndRetards ang passform: "Hei Har kun denne igjen på lager, de andre er solgt uten at vi har fått noen tilbakemeldinger på dårlig passform men det er ikke orginale deler dette så noe må man regne med. Vi garanterer ingenting. Dette er eneste fangeren vi har til en W203. " Dumt å kanskje ende opp med en stor glipe mellom festene.. Noen som har erfaring med denne look/kopi fangeren, eller har noen tips å komme med ang. denne eller evnt. andre fangere jeg skal se etter? Takk på forhånd
  2. Er ikke så begeistra for ford egentli.. Men virker som bra biler da
  3. Synes diesel s40 og s60 er bra(nye modellen), men er jo altfor dyre..
  4. bumper denne tråden, er også ute etter førstegangsbil :) har så og si de samme kravene, men har ikke så lyst på vag.. helst 130hk+, komfort/kjøreglad bil liker bmw e46 og e39 (320d og 520d) f.eks. men disse er så dyre, så får endel km på telleren.
  5. Bumper denne tråden! Diesel er også aktuelt, er ute etter type 130hk+. Har fått veldig sansen for bmw e46 320d, men de er litt dyre syns jeg. I tillegg kommer jo reperasjoner og deler osv.. Må være litt småsprek, og se grei ut, og ikke minst være god å kjøre. Viktig at den ikke bruker så mye drivstoff.. sånn at det ikke blir til at man syter med å kjøre hele tiden pga. det er så dyrt Andre merker er også aktuelt.
  6. Takker for svar. Vet at en turbobil bør stå på tomgang etter en hard/lang kjøreøkt, så det skal jeg klare å opprettholde :) Men ville bare vite om disse tålte litt hardkjøring iblant, for det blir det jo. Og pålitelighet? Har hørt litt forskjellig om at dem ikke er så pålitelige, og at girkassene ikke tåler allverdens. Det kjekkeste hadde jo vært å satt i en chip. Spørsmålet er jo bare hvor pålitelig den eventuelt er etter det. (?) Og hvilken km stand bør jeg sette meg max når jeg ser etter akkurat disse bilene, før jeg regner med masse trøbbel. (Tatt i forbehold om at de er godt vedlikeholdt) Voksenkjørt.. EDIT: Og golf vs a3 vs a4: Er det noen svakheter på disse, eller er det same shit uansett hva jeg velger? Bare utseendet det kommer an på?
  7. Takk for svar, andre som tips og anbefalinger til andre biler? Vil egentlig bare ha noe pålitelig småsprekt som tåler litt hardkjøring iblant, og i tillegg at den ser helt ok ut. 2 dørs kan også være aktuelt. Hvor pålitelig er 1.8t vag som ungdomsbil? Eventuelt chip i tillegg? Tåler girkassen det? Er en stund til jeg får lappen, så jeg kan ha en bil som trenger litt fiks, men er ikke intr. i noe rævkjørt som ikke er pålitelig i det hele tatt.
  8. Har hørt at det er litt tull med disse, ja. Takker for svar!
  9. Har allerede en tråd her ute ang. kjøp av diesel bil, men har nå ombestemt meg, og er helt sikker på at jeg skal ha bensin. Dette er en førstebil! Bilene jeg har sett på er: - Mitsubishi Galant Sports utgaven (liker disse veldig godt, er vel lite feil og svakheter på disse også? kun rust?) - Audi A3/A4 og Golf. Tenker da på 1.8T utgaven, hvordan er disse? - Toyota MR2, celica. Er litt usikker på om jeg vil ha slike "upraktiske" biler pga. lite romslighet og 2 dørs. - Diverse BMW'er, men er vanskelig å finne et bra eksemplar som ikke er rævkjørt - Har også sett litt på mercedes, men liker ikke de nye modellene med de runde lyktene. Liker bedre de gamle W124 bilene, men vil ikke ha altfor gammel bil. Gjerne kom med positive og negative opplevelser eller erfaringer rundt disse bilene, og eventuelt tips til andre biler. Krav: Bensin Småsprek. 130 hk+ Manuell girkasse Helst 5 dørs Sedan Kmstand: Helst i underkant av 150 000. MAX 200k. Voksenkjørt Pris: 0-70 000 ca. Servicehefte er jo et pluss Vil helst ha en bil som er pålitelig, og minst mulig problemer. Skal jo også se kul og flott ut! Er ikke interessert i noe pengesluk, og bilen skal ikke bruke uvanlig mye på mila. Takk på forhånd!
  10. Takker for svar. Finner nærmest ingen 5 sylindret A6'er, så er kanskje ikke så aktuelt alikevel. Andre innspill rundt disse bilene jeg har nevnt, eller eventuelt forslag til andre greie biler? Minst 110hk! Helst 130+
  11. Syns det er på tide å se etter førstebil, men er litt usikker på hva jeg skal ha. Ca. pris 40-70k. Kan strekke meg noe lengre om jeg kommer over en skikkelig bra bil. Skal være voksenkjørt, og ikke lengre enn 200 000 km. Helst i underkant av 150 000km. Manuell girkasse. Har egentlig ikke bestemt meg enda om jeg skal ha diesel eller bensin, men tenker å gå for en småsprek diesel som klarer å holde noenlunde følge med en gjennomsnittlig bensin. Har sett litt på golf og a4 sine 1.9 TDI biler. Tenkte å chippe til ca. 130hk, regner med de går greit da? Har også sett litt på mercedes sine C220 med 143hk, noe å si om disse? Hvordan går disse iforhold til 1,9 tdi VAG? Syns utseendet på disse er litt kjedelige, men de vil vel se helt ok ut med noen nye felger og diverse. (?) Og sist, men ikke minst: Finner jeg en bra 2,5 tdi (5-sylindret) i denne prisklassen? Eventuelt noe å anbefale? Er det mye dyrere å forsikre C220/2,5tdi hvis jeg forsikrer den på foreldrene mine? Takk på forhånd, er åpen for forslag til andre biler også. Fyr løs!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår